הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"האירועים האחרונים מדאיגים כל מי שנמצא בתחום הזה": בתחום ספנות המשא חוששים ממלחמת סחר עם סין
קרוב לעשרה מיליון אמריקנים עובדים בתחום משלוחי הסחורה הבינלאומיים, ענף עם מרווח הכנסה נמוך גם כך. החשש הוא שבעקבות המכסים - האוניות יהיו חצי ריקות

חברות המשלוחים הבינלאומיות עלולות להפסיד הרבה בשל האפשרות לקרב מסחר בין ארצות הברית לסין. מיליוני מקומות תעסוקה, וחלק גדול מנתיבי הסחר של החברות האלה נסמכות על מוצרים שונים העושים דרכם באוקיינוסים מסביב לעולם.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חוששים ממלחמת הסחר. אוניית משא


אפילו בזמנים בהם הסחר נחשב טוב, הרווח של החברות האלה די נמוך - שלושה אחוזים בסך הכל, כך על פי סיימון הייני, חוקר בכיר לנושא.

כעת, כשסין וארצות הברית מאיימות בהעלאות תעריפים נוספות של 25% על מוצרים בשווי של כ-100 מיליארד דולרים, חברות הספנות חוששות מירידה חדה בהכנסותיהן.

"אני חושב שחברות הספנות דואגות מאוד, הן יוצאות משנים לא קלות", אומר הייני, "האירועים האחרונים מדאיגים כל מי שנמצא בתחום הזה".

לדבריו,העלאת מכסים עשויה לסכן עד שבעה אחוזים מנפח השיט המסחרי בין אסיה לארצות הברית ולפגוע באחוז אחד מכלל הסחר הימי. הרווח על הובלת סחורות בים בשנה שעברה עמד על 210 מיליארד דולר. 

"זה הולך לפגוע בקווי המכולות", אומר מארק זאקוניי, עורך מגזין המסחר. הוא מזהיר כי אוניות שיוצאות מארצות הברית לסין עשויות להיות חצי ריקות "ולהוביל אוויר חזרה".

בשנה שעברה, ארצות הברית ייצאה כ-57 אלף מכולות של פולי סויה לסין, אך עם המכסים יעלו ל-25%, לא ברור כמה פולי סויה יעשו דרכם ממיסיסיפי ולואיזיאנה אל סין. הגבלות על מוצרים אחרים יפגעו גם בערים בערי נמל עמוסות כמו ניו יורק, לוס אנג'לס ולונג ביץ', קליפורניה. 

למרות שרק מעט אמריקנים עובדים על הספינות עצמן, קרוב לעשרה מיליון אמריקנים פועלים בתעשייה, כך לפי נתוני הלשכה לתעסוקה. בין השאר מדובר על פועלי ציוד הנדסי כבד, נהגי משאיות, צוותי אוויר של מטוסי תובלה, טכנאים ועוד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE