הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איראן נפגעה ממתקפת סייבר גלובלית, שהעלתה את דגל ארצות הברית על גבי מסכי מחשבים שנפרצו
מתקפת הסייבר השפיעה על 200,000 מכשירי ראוטר בכל רחבי העולם, כולל 3,500 מכשירים באיראן. כך מהודעה שפרסם משרד התקשורת וטכנולוגיות המידע האיראני

אמש תקפו האקרים מספר רשתות בכמה מדינות, כולל מרכזי מידע באיראן, והשאירו את דגל ארצות הברית על מסכי המחשבים שנפרצו, עם האזהרה הבאה: "אל תתערבו בבחירות שלנו". כך עולה מהודעה שפרסם משרד התקשורת וטכנולוגיות המידע של איראן.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ההאקרים הצליחו לפרוץ דרך נקודת תורפה במכשירי ראוטר של חברת סיסקו

 


בהודעה שפרסם המשרד נכתב: "נראה, כי מתקפת הסייבר השפיעה על 200,000 מכשירי ראוטר בכל רחבי העולם, כולל 3,500 מכשירים במדינה שלנו". לפי ההודעה, המתקפה פגעה בספקי אינטרנט וניתקה את חיבורי האינטרנט ללקוחות שלהם. ההאקרים הצליחו לפרוץ דרך נקודת תורפה במכשירי ראוטר של חברת סיסקו. בעלי המכשירים קיבלו אזהרה על נקודת התורפה ואף נשלח אליהם עדכון של התוכנה. אך היו מי שלא התקינו את העדכון ונפגעו מהפריצה.

ביום חמישי האחרון, פרסם איש צוות מחקר ופיתוח בטיחות ומידע בסיסקו, ניק בסיני, פוסט בבלוג שלו: "מספר אירועים בכמה מדינות, כולל כמה פגיעות במערכות חיוניות, התאפשרו בגלל שלא נעשה שימוש ב"סמארט אינסטול" (בהתקנה החכמה). בהמשך לכך, אנו מבצעים פעולות אקטיביות ומפצירים בלקוחות, שוב, נוכח הסיכון המוגבר, להתקין את העדכון הזמין להם".

ביום שבת, מסרה סיסקו, כי הפוסט נועד על מנת לסייע ללקוחות לאתר את נקודת התורפה של הראוטר ולמנוע את מתקפת הסייבר.

המתקפה נוטרלה בתוך שעות בודדות ולא אבד כל מידע, כך נמסר מארגון טכנולוגיות המידע של איראן

 

שר התקשורת וטכנולוגיות המידע האיראני, מוחמד ג'אוואד אזארי-ג'רומי, צייץ בחשבון הטוויטר שלו הודעה עם צילום מסך של מחשב שנפרץ, עליו הופיע דגל ארצות הברית והודעת ההאקרים. מהודעתו עולה, כי עדיין לא ברור מי האחראים למתקפת הסייבר: "כ-55,000 מכשירים נפגעו בארצות הברית ו-14,000 בסין, כשהמכשירים שנפגעו באיראן מהווים שני אחוזים כלל המכשירים במתקפה". כך כתב אזארי בהודעתו והוסיף, כי ארגון החירום של המדינה לענייני מחשוב, MAHER, נכשל באספקת מידע לחברות לאחר שנפגעו מהמתקפה על איראן.

מארגון טכנולוגיות המידע של איראן נמסר, כי המתקפה נוטרלה בתוך שעות בודדות וכי לא אבד כל מידע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE