הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הערכת מורגן סטנלי: מיקרוסופט בדרכה לעקוף את אפל ואמזון
אנליסטים בחברת "מורגן סטנלי" ניתחו את מצבה של ענקית הטכנולוגיה. לדבריהם הגורם העיקרי הוא שוק מחשוב ה"ענן" שהתחזית לגביו היא שערכו יותר מיוכפל עד לכ-350 מיליארד דולר. בעקבות פרסום המסקנות החל מירוץ לרכישת מניות שהעלה את שוויה של החברה -ל714 מיליארד דולר

חברת מיקרוסופט תזכה בקרוב להערכת שווי של כ-1 טריליון דולר, בעיקר הודות לשליטתו של ענק התוכנה במחשוב ה"ענן", כך לפי אנליסטים בחברת מורגן סטנלי.
בנק ההשקעות העלה את ערכת השווי שלו על מניות מיקרוסופט לתקופת 12 החודשים ל-130 דולר לעומת 110 דולר, והעריך גידול של 49%. הדו"ח שפורסם בשבוע שעבר, הביא למרוץ לרכישת מניות החברה, והיא זינקה בשיעור מסחרר של 6.3% ובכך הביאה את שווי השוק שלה, לסך של 714 מיליארד דולר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



"שחקניות" כבדות משקל אחרות בזירת ההיי-טק, עדיין מצליחות לשמור על פער ממיקרוסופט. השווי של אפל מוערך ב-861 מיליארד דולר, בעוד אמזון מוערכת ב-739 מיליארד דולר. "אלפאבת", חברת האם של גוגל ירדה ל-709 מיליארד דולר שווי שוק במהלך המסחר בתחילת השבוע שעבר.

"המיצוב החזק של אימוץ טכנולוגיית ה'ענן' הציבורי, ערוצי הפצה משמעותיים ובסיס לקוחות יציב ורחב היקף, ושיפור הרווחי השולי ל-50 מיליארד דולר (רווח לפני ריבית ומיסים) מביא לשווי שוק של 1 טריליון דולר למיקרוסופט", אמרו מומחי מורגן סטנלי בהודעה ללקוחות.
האנליסטים הוסיפו, שלמיקרוסופט יש מעמד איתן בשוק ה"ענן" הציבורי, שלפי הערכותיהם, יותר מייכפיל את עצמו לפחות להיקף של 350 מיליארד דולר. מורגן סטנלי ציינו בחיוב גם את יכולות השירות ופיריון העבודה של החברה.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE