הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קריאת אזהרה של ה-FDA מחייבת להחזיר מוצרי קרטום באשר הם, מחשש לכך שהם מכילים סלמונלה
האזהרה קוראת להחזרת מוצרי קרטום שיוצרו, עובדו, נארזו או הוחזקו על ידי חברת Triangle Pharmanaturals, לאחר שנתגלו חיידקי סלמונלה במספר מוצרים של החברה

בסוף השבוע שעבר, פרסם מנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA), קריאת אזהרה נדירה ומחייבת להחזרת כלל מוצרי קרטום שיוצרו, עובדו, נארזו או הוחזקו על ידי חברת Triangle Pharmanaturals, לאחר שנתגלו חיידקי סלמונלה במספר מוצרים של החברה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ה-FDA ממליץ לצרכנים שברשותם מוצרי קרטום של החברה להשליכם לאשפה

ה-FDA הודיע, כי הוא ממליץ לצרכנים שברשותם מוצרי קרטום של החברה, המיוחסים להודעה להשליכם לאשפה, כולל בין השאר מוצרים המכילים קרטום, כגון Ivory WhiteRuby RedEmerald Green ועוד.

ה-
FDA פרסם את קריאת ההחזרה, לאחר שהחברה המייצרת את המוצרים סירבה לשתף פעולה עם בקשת המנהל לבצע קריאה להחזרת המוצרים בעצמה.

נציב ה-
FAD, ד"ר סקוט גוטליב: "הפעולה הזו מתבססת על סכנה בריאותית קרובה ומוחשית שנגרמה על ידי זיהום מוצרים אלה בחיידקי סלמונלה ובמקביל, על סירובה של החברה המייצרת אותם ליזום את מהלך האזהרה מכיוונה, תוך דאגה לצרכנים. זאת למרות הבקשות החוזרות שלנו בעניין זה".

זוהי הפעם הראשונה שמנהל התרופות האמריקני פרסמה אזהרת החזרה מחייבת בעקבות חוסר שיתוף פעולה מכיוון החברה המייצרת.

מקורו של צמח הקרטום הוא במלזיה. באופן מסורתי, העלים שלו עוברים תהליך של כתישה והם מיועדים לשימושים שונים, כגון הכנת תה מיוחד כנגד כאבים או גמילה משימוש יתר והתמכרויות לחומרים ממשפחת האופיוד. בארצות הברית, קרטום נמכר כתוסף מזון, הקשור בדיאטות שונות, בצורת גלולות, אבקה, קפסולות ותה.

בחודש פברואר האחרון, פרסם מנהל התרופות הצהרה בדבר חששות ממשיים לגבי מרכיבים שונים בצמח הקרטום, המשפיעים באופן דומה לחומרים ממשפחת האופיוד. המנהל הצהיר, כי "אין כל ראיה ממשית שתוכיח, כי קרטום הוא בטוח או יעיל יותר בעבור כל שימוש רפואי". חוקרים שונים מוסרים, כי קרטום הוא אכן בעל פוטנציאל לטיפול נוגד כאבים, אולם מחקר נוסף נדרש בנושא.

לפי חקירה משותפת של מנהל התרופות ושל המרכז הלאומי למניעת מחלות בארצות הברית (
CDC) לתוסף יש קשר ישיר ל-87 מקרים של התפרצות סלמונלה ברחבי 35 מדינות. דיווחים על התחלואה והתפרצויות אלה החלו בחודש אוקטובר.

ה-CDC ממשיך בהמלצותיו כנגד צריכה של כל סוג של קרטום


סימפטומים של סלמונלה יכולים להופיע בפרק הזמן שבין 12 ל-72 שעות מרגע ההידבקות והם כוללים שלשולים, חום וזיעה. משך השפעתו של החיידק בגוף יכולה להמשך בין ארבעה לשבעה ימים ורוב מי שנדבקים בחיידק מחלימים ללא צורך בטיפולים רפואיים. למרות זאת, ייתכן ומי שמפתחים תסמינים של שלשולים חמורים יצטרכו להתאשפז בבית חולים. בקרב נדבקים צעירים מאוד, מבוגרים מאוד או בקרב בעלי מערכת חיסונית חלשה יותר ביחס לאחרים, עשויים להתפתח סיבוכים ותחלואה חמורה יותר כתוצאה מההדבקות בחיידק.

דיווחים על מקרי ההדבקה האחרונים נרשמו ב-24 בפברואר. ב-27 מהמקרים היה צורך באשפוז. הנדבקים היו בגילאי 6 עד 67 שנה. חוקרי בריאות פדרליים ראיינו 55 מטופלים וכ-40 מהם דיווחו, כי הם צרכו באופן כזה או אחר גלולות, או אבקת קרטום טרם התפרצות תסמיני הסלמונלה.

ה-
CDC ממשיך בהמלצותיו כנגד צריכה של כל סוג של קרטום בעוד גורמי הבריאות הרשמיים ממשיכים בחקירתם. זאת כולל זיהוי המקורות, מהם אותם נדבקים צרכו את הקרטום שנמכר להם ובדיקת דגימות מתוסף מזון זה.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE