הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בית המשפט לערעורים של קליפורניה קבע כי לא ניתן לשלם לאשה פחות מגבר באותו תפקיד
ההחלטה הגיעה בעקבות עתירה של יועצת מתמטית בבית ספר בקליפורניה שגילתה כי עמיתיה הגברים, שממלאים את אותו תפקיד, מקבלים שכר גבוה משמעותית.

בית משפט פדרלי לערעורים בסן פרנסיסקו קבע אתמול (ב') כי מעסיקים לא יוכלו להסתמך על משכורות עבר כתירוץ לשלם פחות כסף לאשה מאשר לגבר שעובדים באותו תפקיד. פסיקה זו עשויה להוות צעד ענקי לצמצום פערי השכר בין גברים לנשים. 

יועצת כלכלית בבית ספר בקליפורניה טענה בבית המשפט כי תשלום שכר שונה לגבר ואשה באותו תפקיד, בהסתמך על משכורות עבר, עומד בניגוד לחוק. "החוק לשכר שוויוני מדבר על עקרון אחד פשוט: גברים ונשים צריכים לקבל שכר שווה עבור עבודה שווה, ללא קשר למגדר שלהם" כתב בהחלטתו השופט סטפן ריינהרדט, "השאלה העומדת לפנינו פשוטה גם היא: האם מעסיק יכול להצדיק שכר שונה בין גבר לאשה על סמך משכורות עבר? ע"פ האמור בחוק לשכר שוויוני, התשובה ברורה: לא".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



ההחלטה הפכה את החלטת בית המשפט משנה שעברה, שעוררה עליו ביקורת מצד תומכי השכר השוויני. ההחלטה הגיעה בעקבות עתירה של יועצת מתמטיקה בשם איילין ריזו, שהבינה בזמן ארוחת צהריים עם עמיתיה, שהגברים בנמצאים תפקידה ועושים את אותה עבודה, מקבלים שכר גבוה יותר. כך לדוגמא, עובד חדש עם פחות ניסיון והשכלה, קיבל 13,000 דולר בשנה יותר ממנה.

ריזו החלה לעבוד בתור יועצת מתמטיקה בבית ספר ב-2009 והרוויחה 63,000 דולר בשנה, זאת לאחר ששכרה עלה ב-5% מתפקידה הקודם בתור מורה למתמטיקה בתיכון באריזונה.   

ריינהרדט, שנחשב לאחד השופטים הליברלים ביותר בבית המשפט לערעורים, מת בחודש שעבר, זמן קצר לאחר כתיבת פסק הדין שאושר פה אחד ע"י הרכב של 11 שופטים. המפקח על בית הספר, ג'ים יובינו, אמר כי מחוז פרנסו יערער על ההחלטה והתעקש המדיניות המחוז לא מפלה בין גברים לנשים. נתוני הממשל בארה"ב מראים כי בממוצע אשה מרוויחה 80 סנט על כל דולר שהרוויח גבר ב-2015.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE