הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש עיריית לונדון נלחם באירועי הרצח בעירו ומדגיש: "אין סיבה לשאת סכין"
סדיק חאן הודיע כי יילחם באלימות הגואה בעירו. לונדון כבר עקפה את ניו יורק במספר מעשי הרצח בחודשיים האחרונים, לראשונה בהיסטוריה המודרנית. הודיע על תכנית לחיזוק המשטרה ולהפחתת האלימות

בעוד שארצות הברית סוערת בשל חוקי הנשק המקלים, שלטענת רבים מביאה לאירועי אלימות קשים כגון מעשי טבח בבתי ספר ברחבי המדינה, נראה שבלונדון יש בעיות דומות, אבל קצת שונות. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראש עיריית לונדון, סדיק חאן. נלחם בסכינים


ראש עיריית לונדון סדיק חאן רוצה להוציא את הסכינים מרחובות בירת הממלכה המאוחדת, זאת ברקע גל הדקירות שמציף את העיר בחודשים האחרונים. 

חאן פרסם ברשת החברתית טוויטר בסוף השבוע שעבר את המדיניות החדשה. "אין תירוצים: אף פעם אין סיבה לשאת סכין", כתב חאן והוסיף כי "כל אדם שנושא סכין וייתפס, ויחוש את מלוא עצמתו של החוק."

ראש העירייה ציין גם כי ישנה תכנית פעולה שנועדה לחזק את המשטרה בניסיון למנוע את המשך גל האלימות. 

עדיין לא עברו שישה חודשים מתחילת השנה, 50 בני אדם כבר נרצחו בלונדון. רוב קורבנות הרצח בעיר נדקרו למוות, היות ובניגוד לארצות הברית, שבה חוקי הנשק מאפשרים לרבים לרכוש כלי נשק מסוגים שונים, בבריטניה יש הגבלה חמורה על כלי נשק, ואירועי ירי נחשבים נדירים.

אם המגמה האלימה תימשך, לונדון תעקוף במהרה את שנת 2017 בה התרחשו 130 רציחות, ותגיע למספרים שלא נראו מאז שנות ה-2000 המוקדמות.

בחודשים פברואר ומרץ, לונדון "זכתה" בתואר לא רצוי ועקפה את העיר ניו יורק בכמות מעשי הרצח. מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה המודרנית שבה נרשמו יותר רציחות בבירה האנגלית מאשר בניו יורק.

הערים הן בערך באותו גודל, עם יותר משמונה מיליון תושבים, ובעלי שיעורים דומים של עוני ועושר. עם זאת, בלונדון מעולם לא תועדו יותר רציחות מהמטרופולין האמריקני. בשנת 2017, לדוגמא, בוצעו בניו יורק 290 מעשי רצח, ומדובר במספר הנמוך ביותר מזה עשורים.


לונדון עקפה את ניו יורק בשיעור מעשי הרצח. אילוסטרציה


ישנם גורמים אפשריים רבים שאפשר להאשים בעלייה בשיעור הרצח בעיר, אמרו חוקרים. המשטרה ועובדי קהילה אומרים כי הקפיצה נגרמת באופן חלקי בגלל קרבות שליטה בשוק הסחר בסמים ובגלל מלחמות שטח בין כנופיות רחוב.

מאז תחילת המאה ה-21, קרוב ל-250 בני אדם נהרגו באירועי ירי במוסדות חינוך ברחבי ארצות הברית. בחמש השנים האחרונות התרחשו קרוב ל-300 אירועי ירי בבתי ספר ברחבי המדינה, ומדובר בקרוב לאירוע אחד בכל שבוע. 

האירוע המוכר ביותר, בשל מספר הנפגעים הרב, התרחש בסוף שנת 2012, אז צעיר בשם אדם לנזה נכנס לבית הספר היסודי "סנדי הוק" שבקונטיקט ורצח 26 בני אדם - רובם תלמידים וכמה מהם מורים. 

עם זאת, הטבח בסנדי הוק אינו אירוע הדמים הקשה ביותר במוסד חינוכי. חמש שנים לפני כן נכנס סטודנט בשם צ'ו סונג הוי לאוניברסיטת וירג'יניה טק כשהוא חמוש, ורצח שם 32 בני אדם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE