הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גילוי חדש: לאנשי לילה סיכוי גבוה ב-10 אחוז למוות מכל סיבה, בהשוואה לאנשי בוקר
לאנשי הלילה סיכויים גבוהים יותר בכמעט פי שניים להפרעה פסיכולוגית וסיכויים גבוהים בכשלושים אחוז לחלות בסוכרת. הסיכוי שלהם לסבול ממחלות בדרכי הנשימה גבוה ב-23 אחוז והסיכוי שלהם לסבול ממחלות גסטרואנטרולוגיה גבוה ב-22 אחוז

ממחקר חדש, שנערך לאחרונה, עולה, כי אנשי הבוקר עשויים לחיות יותר מאשר אנשי הלילה. החוקרים בחנו 433,268 אנשים, בגילאי 38 עד 73. בין המשתתפים במחקר היו מי שהגדירו את עצמם כ"טיפוסי בוקר" או "אנשי בוקר מתונים" והיו מי שהגדירו את עצמם כ"אנשי לילה" מתונים או מובהקים. החוקרים עקבו אחר מצב בריאותם במשך שש וחצי שנים בממוצע, ועקבו אחר סיבות המוות ותעודות פטירה. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למרות שאחד הגורמים להיות אנשי לילה הוא גנטי, ניתן לבצע שינוי בהרגלים, על מנת לטפל בכך

 

לאחר שקלול של משתנים, כגון גיל ומגדר, עישון, אינדקס מסת הגוף, משך השינה ומשתנים אחרים, נמצא, כי בהשוואה ל"אנשי הבוקר", "אנשי הלילה" היו בסיכון מוגבר של 10 אחוז למוות מכל סיבה שהיא.

כל עלייה מנטייה לבוקר לנטייה ללילה נמצאה קשורה לסיכון מוגבר למחלה. לאנשי הלילה סיכויים הגבוהים יותר בכמעט פי שניים להפרעה פסיכולוגית וסיכויים הגבוהים בכשלושים אחוז לחלות בסוכרת. הסיכוי שלהם לסבול ממחלות בדרכי הנשימה גבוה ב-23 אחוז והסיכוי שלהם לסבול ממחלות גסטרואנטרולוגיה גבוה ב-22 אחוז.

הכותבת הראשית של המחקר, קריסטן ל. קנוטסון, מרצה לנוירולוגיה באוניברסיטת נורת'ווסטרן, אמרה, כי למרות שאחד הגורמים להיות אנשי לילה הוא גנטי, ניתן לבצע שינוי בהרגלים, על מנת לטפל בכך. ראשית, יש להקדים את שעת השינה בהדרגה. ישלהימנע משימוש בטלפונים חכמים לפני השינה, ובסופו של דבר יש לעבור בהדרגה מאזור "אנשי הלילה". 

קנוטסון אמרה, כי אף על פי שהסיבות לתמותה המוגברת שלהם אינן ברורות, "טיפוסי הלילה צריכים לדעת שייתכן שיהיו כמה תוצאות בריאותיות".


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE