הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צפו בתמונות: הסורים טוענים שהתקיפה האמריקנית לא הצליחה - צילומי הלווין מעידים אחרת
לאחר התקיפה של ארצות הברית, בריטניה וצרפת, ניסתה סוריה לטעון כי יעדי התקיפה לא נפגעו. עם זאת, צילומים לאחר התקיפה מראים חורבן והרס רב. תמונה אחת שווה אלף מילים

לאחר התקיפה של ארצות הברית, בריטניה וצרפת בשבת, הודיעו הסורים כי כמה מהאתרים שאליהם שוגרו יותר ממאה טילים לא נפגעו כלל. עם זאת, צילומי לווין מראים כי בניגוד להודעות הסורים - האתרים השונים נפגעו ונגרם להם נזק כבד.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הכנת מפציץ B-1B לנסר אמריקני לתקיפה בסוריה

משרד ההגנה פרסם לאחר התקיפה מפה שמציגה את שלושת היעדים שהותקפו. שתי חברות שעוסקות בצילום לוויני קיבלו את המפה ובחנו את היעדים השונים.

החברות פרסמו את צילומי לווין של שלושת האתרים, ובהם נראה נזק כבד שנגרם למתקנים השונים, אשר על פי הדיווחים השונים, מהווים נקודות מפתח בתכנית הנשק הכימי של סוריה. 


לפני


אחרי


ארצות הברית, בריטניה וצרפת תקפו מהאוויר במתקפה המשולבת הראשונה בשמי סוריה מאז פרוץ סכסוך הדמים במדינה. המתקפה באה בתגובה למתקפה הכימית של המשטר הסורי בשבוע שעבר, בה נהרגו עשרות בני אדם. מדובר בתגובה החמורה ביותר של המערב נגד נשיא סוריה בשאר אל-אסד.


לפני


אחרי


הנשיא דונלד טראמפ הודיע על המתקפה מהבית הלבן, ובאותו זמן ממש - פיצוצים החרידו את דמשק בירת סוריה ואת העיר חומס. לאחר מכן ציין הנשיא בטוויטר: "המשימה הושלמה". ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, יחד עם נשיא צרפת עמנואל מקרון אמרו כי כוחותיהם השתתפו בתקיפה. 


לפני


אחרי


מוסקבה גינתה את המתקפה המשולבת. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כינה את מתקפת הטילים "צעד של תוקפנות כלפי מדינה ריבונית", וציין כי היא נעשתה בניגוד לאמנת האו"ם. רוסיה, ידידתו התומכת של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, קראה לדיון חירום של מועצת הביטחון של האו"ם. בנוסף, בעקבות המתקפה, רוסיה עשויה לספק לסוריה "ולמדינות אחרות" מערכות טילים נגד מטוסים מסוג S-300. כך אמר היום קולונל-גנרל סרגיי רודסקוי מהצבא הרוסי. עד כה, רוסיה סירבה לספק את המערכות האלה לסוריה.

אסד, מצדו, טען כי המתקפה רק "תגביר את הנחישות של סוריה במלחמה בטרור על כל שעל אדמה", כך דווח בטלוויזיה הממלכתית הסורית. שר החוץ הסורי, ואליד אל-מועלם, פרסם הודעה באמצעות סוכנות הידיעות הממשלתית הסורית, בה הוא קרא לקהילה הבינלאומית "לגנות בחריפות את התוקפנות". אל-מועלם הזהיר כי המתקפה "מסכנת את השלום והביטחון העולמיים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE