הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
125 מיליון צופים ברחבי העולם, 8 מיליארד דולר בשנה על תוכן: ההשקעה המשתלמת של נטפליקס
מתחילת השנה ועד סוף חודש מרץ נוספו לחברת הסטרימינג 7.4 מיליון מינויים, למרות עליית מחיר השירות לצרכן. השקעות המקור משתלמות עבור החברה ומביאות צופים רבים

הבחירה של נטפליקס לפרסם המון תכנים מקוריים חדשים מסתמנת כהחלטה עסקית חכמה. כמות המינויים של שירות הסטרימינג, עלתה בשיעור מפתיע של 7.4 מיליון מנויים חדשים בין החודשים ינואר ומארס. הגידול במספר הצופים הצליח את המשקיעים שהימרו על כך שההוצאות הגבוהות של נטפליקס גם יביאו לצמיחה ברחבי העולם.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החלטה עסקית חכמה. נטפליקס


סדרות חדשות כמו "Altered Carbon" ו-"O Mecanismo" סייעו לנטפליקס לנפץ את תחזיות האנליסטים לגבי מספר המינויים, והתחזיות הטובות מהמצופה של הרבעון השני הרגיעו את החששות לגבי מידת התחרותיות של השירות שלה מול חברות כמו אפל ואמזון.

מניית נטפליקס זינקה ביותר מ- 7% במסחר שלאחר שעות הפעילות ביום שני, והיא נחשבת לבעלת הביצועים הטובים ביותר ברשימת 500 החברות של סטנדרד אנד פורס השנה, לאחר שרשמה עליה כוללת של יותר מ- 60%.

"אני לא חושב שזו תופעה חד-פעמית", אומר חיים סיגל, אנליסט בחברת Elazar Advisors. "זה דומה מאד לתוצאות שראינו ברבעון הקודם. זה הולך ומשתפר".

לפי התחזיות של וול-סטריט, נטפליקס אמורה הייתה להוסיף 6.5 מיליון מנויים חדשים ברבעון הראשון של השנה, אך החברה עברה את המספר הזה ואף צופה שתשיג 6.2 מיליון לקוחות נוספים במהלך התקופה מאפריל עד יוני – מיליון יותר מתחזיות האנליסטים.

נטפליקס גם הודיעה שהיא תוציא יותר מכ-8 מיליארד דולר על סדרות טלוויזיה וסרטים ברחבי העולם במהלך השנה. פעילות החברה מתרחבת כעת ל-190 מדינות והמשקיעים צופים תזרים מזומנים שלילי לאור הצמיחה המהירה הצפויה בשנים הקרובות. "יש לנו תכניות גדולות לגבי גידול בתכנים ואתם צריכים לצפות לכך שזה יימשך", אמר מנכ"ל החברה ריד הסטינג.


החברה נחשבת לבעלת הביצועים הטובים ביותר ברשימת 500 החברות של S&P השנה


בשלושת החודשים הראשונים של השנה, הגדילה נטפליקס את כמות התכנים המקוריים שלה ב-85% בהשוואה לשנה הקודמת ורשמה שיא חדש של 483 שעות, כך עולה מנתונים של חברת האנליסטים Cowen & Co. בין היתר מדובר בסדרת המדע הבדיוני "Altered Carbon" ובדרמת הפעולה "Jessica Jones" של חברת Marvel. 

גם תכניות שאינן באנגלית צוברות תאוצה, ולדברי החברה הסדרה "O Mecanismo" עומדת להפוך לאחת מהתכניות הנצפות ביותר של נטפליקס בברזיל, בעוד מותחן הפשע דובר הספרדית "La Casa de Papel" היה אחד מהסדרות שאינן דוברות אנגלית הנצפות ביותר בתולדות החברה.

ההכנסות גדלו ברבעון שחלף ב- 40% בהשוואה לשנה הקודמת והגיעו ל- 3.7 מיליארד דולר. זהו קצב הגידול המהיר ביותר בתולדות נטפליקס. במהלך אותה תקופה התייקרה עלות המינוי ב- 14%, ומספר המינויים הכולל צמח ל-125 מיליון.

"מספר המינויים עולה למרות העלייה במחיר המינוי", אומר האנליסט ריצ'רד גרינפילד מחברת BTIG. "ההוצאה על ייצור תכנים חדשים משפיעה באופן ישיר על העלייה במספר המנויים של נטפליקס".

במכתב הרבעוני שלה לבעלי המניות אמרה נטפליקס שהיא "תמשיך להגדיל את החוב שלה ככל שיהיה בכל צורך כדי לממן את העליה בתוכן מקורי", והוסיפה שגודל החוב של החברה "הוא מתון למדי ביחס לערך השוק של החברה".


מספר המינויים עולה למרות העליה במחיר השירות

ערך השוק של נטפליקס מוערך כיום ב-137.2 מיליארד דולר, יותר מכפול מערכה בשנה שעברה.

אך החברה גם מתמודדת עם תחרות הולכת וגדלה ככל שחברות טכנולוגיה כמו אפל ואמזון שופכות כסף על תכניות משלהן, וככל שמתחרים בינלאומיים קופצים לעגלת הסטרימינג וחברות מדיה מסורתית רודפות אחרי צרכני הדיגיטל. חברת וולט דיסני, למשל, תפסיק לספק סרטים חדשים לנטפליקס החל מהשנה הבאה ותחנוך שירות סטרימינג משלה למשפחות. 

אך למרות המגמות האלה נראה שהמשקיעים ממשיכים להאמין ביכולתה של החברה להוסיף לשורותיה עוד מינויים. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE