הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התפרצות אי-קולי: כ-35 אנשים ב-11 מדינות בארצות הברית נדבקו בחיידק, שנמצא בחסת רומיין
מצבם של מי שנדבקו משתפר בתוך כחמישה עד שבעה ימים, אולם מקרים מסוימים עשויים להתפתח למצבים חמורים ואף כאלה המסכנים חיים. כל מי שחווה סימפטומים של מחלה זו צריך לפנות לרופא

כ-35 אנשים נדבקו בהתפרצות חיידקי אי-קולי, שמקורה אותר בחסת רומיין קצוצה מאזור יומה, אריזונה. כך לאחרונה המרכז לבקרת מחלות ומניעתן. המרכז הודיע, כי הוא עדיין לא זיהה מגדל, ספק, מפיץ או מותג המשותף ל-35 המקרים של זיהום בכל המדינות. לכן ייעץ המרכז לצרכנים להימנע מחסת רומיין קצוצה מאזור יומה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תסמינים אופייניים להדבקות כוללים שלשולים, לעתים קרובות דמים, כאבי בטן קשים והקאות

אם עולה ספק באשר למקור ממנו מגיעה החסה, רצוי שלא לקנות אותה ובטח שלא לאכול אותה. כך, לפי הצהרה שפרסם המרכז לבקשת מחלות ומניעתן. כמו כן, המליץ המרכז למסעדות ולקמעונאים לא להגיש חסת רומייןקצוצה מהאזור.

טווח הגילאים של אנשים שנדבקו עד כה נע בין 12 ל-84 שנה. על פי המרכז, מתוך 22 החולים המאושפזים עקב ההתפרצות, שלושה פיתחו סוג של אי ספיקת כליות. עד כה לא דווח על מקרי מוות.  בשל עיכוב ממוצע של שבועיים עד שלושה שבועות בדיווח, יתכן שטרם נספרו מקרים של מחלות שהתפרצו לאחר ה-27 במרס
.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, מסר כי 26 מתוך 28 אנשים נגועים שנבדקו, דיווחו על אכילת סלט במסעדה, כאשר חסת רומיין היא המרכיב היחיד המשותף לכולם. המסעדות דיווחו על שימוש בחסת רומיין ארוזה וקצוצה
.מהמרכז נמסר, כי עדיין חוקרים ומנסים לאתר את מקור ההתפרצות.

הזיהומים מפוזרים מעט מבחינה גיאוגרפית. תשעה אנשים נדבקו בפנסילבניה, יותר מאשר בכל מדינה אחרת. שמונה אנשים נדבקו באיידהו ושבעה בניו ג'רזי. בקונטיקט, ניו יורק ואוהיו נרשמו שני מקרים בכל אחת מהמדינות. במדינות אילינוי, מישיגן, מיזורי, וירג'יניה ומדינת וושינגטון, נרשם מקרה אחד בכל מדינה.

"מצבםשל אנשים עם זיהום זה בדרך כלל משתפר בתוך כחמישה עד שבעה ימים, אולם מקרים מסוימים עשויים להתפתח למצבים חמורים ואף כאלה המסכנים חיים. כל מי שחווה סימפטומים של מחלה זו צריך לפנות לרופא", אמר נציב הבריאות של ניו ג'רזי, ד"ר שריף אלחלל.

לאדם שנדבק בחיידק האי-קולי, נדרשים בין שלושה לארבעה ימים בממוצע עד שמופיעים התסמינים של המחלה. תסמינים אופייניים כוללים שלשולים, לעתים קרובות דמים, כאבי בטן קשים והקאות. על אנשים שחווים סימפטומים אלה, לפנות לרופא. 

מהמרכז נמסר עוד, כי ההתפרצות הנוכחית אינה קשורה להתפרצותדומה שנרשמה בסוף השנה שעברה וגרמה למקרה מוות אחד ול-25 זיהומים. גורמים רשמיים במערכת הבריאות האמריקנית קשרו את ההתפרצות הקודמת רק ל"עלים ירוקים", אם כי עמיתיהם בקנדה קשרו סדרה מקבילה של התפרצות אי קולי במדינתם, שגרמה למוות אחד, לחסת רומיין. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE