הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גידול ברווחי בנק אוף אמריקה מכה את התחזיות ומוביל את החברה לפתיחת סניפים חדשים
בהודעה שפרסם הבנק נאמר כי ברבעון האחרון עמדו הרווחים על 6.3 מיליארד דולר, זאת לאחר הקלות המס שהנהיג ממשל טראמפ בדצמבר האחרון. אולם הבנק עדיין נחשב לאחד ממשלמי המיסים הגדולים ביותר בארה"ב

רווחי בנק אוף אמריקה גדלו ברבעון הראשון, כך נמסר בהודעה מטעם הבנק. בנוסף הצהיר הבנק כי בכוונתו לפתוח עוד 500 סניפים חדשים בארבע השנים הקרובות. ביצועי הבנק, שהיכו את התחזיות בוול סטריט, ממשיכים את מגמת השיפור שנרשמת בכל הבנקים המובילים באמריקה. הבנק, שמקום מושבו בשארלוט צפון קארולינה, דיווח ביום שני על הכנסה נטו של 6.9 מיליארד דולר, או 62 סנט למניה, ובכך הכה התחזיות הצנועות יותר של 6.3 מיליארד דולר ו-59 סנט למניה, אותם ביצעו אנליסטים מחברת S&P Capital IQ  לאחר שבחנו את פעילות הבנק. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



ההכנסות בתקופת ינואר-מרץ היו 23.1 מיליארד דולר, עליה לעומת 22.2 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בנק אוף אמריקה גם הודיע כי הוא מרחיב את "טביעת הרגל שלו בשטח", באמצעות חדירה לשווקים חדשים עם סניפים שיקים בסינסינטי, קליבלנד, קולומבוס, דנוור, אינדיאנפוליס, לקסינגטון, מיניאפוליס-סנט פול, פיטסבורג וסאלט לייק סיטי.

50 הסניפים החדשים של הבנק השני בגודלו בארצות הברית, אמורים להיפתח במהלך ארבע השנים הקרובות. אולם מספרם הכולל של הסניפים אמור להישאר יציב באופן יחסי, כאשר לצד החדשים שייפתחו ייסגרו ככל הנראה סניפים שביצועיהם נמוכים. בהובלת היחידה לבנקאות צרכנית של הבנק, סך ההפקדות גדלו ב-41 מיליארד דולר (3%) לשיא של 1.3 טריליון דולר ברבעון הראשון. מהבנק נמסר כי הוצאות ללא ריבית קטנו בהיקף של 196 מיליון דולר (1%) ל-13.9 מיליארד דולר, מה שהביא את מדד היעילות של החברה ל-60%.

הבנק נהנה מההקלות במס שהונהגו בדצמבר, וציין כי שעור המס האפקטיבי קטן בכ-9%. בנקים אמריקאיים היו בין הנהנים העיקריים מהשיפור במדיניות המס. עם זאת, אמרו פקידים בכירים בבנק ביום שני כי בנק אוף אמריקה הוא עדיין אחד ממשלמי המיסים הגדולים במדינה. הבנק פרסם את תוצאותיו לאחר ששבוע קודם לכן הוא הודיע, כי יחדל להעניק הלוואות ללקוחות עסקיים המייצרים כלי נשק בסגנון צבאי והנמכר לאזרחים. המדיניות החדשה הזו שנקט בה הבנק ביחד עם בנקים אמריקאיים נוספים, מתרחשת לאחר הירי והטבח ב-14 בפברואר בבית הספר התיכון מארז'ורי סטונמאן דוגלאס, בפרקלאנד פלורידה. התוצאות של בנק אוף אמריקה מרשימות וטובות גם ביחס לנתוני בנקים אחרים, באשר לרבעון הרביעי, שפורסמו מוקדם יותר השנה ודומות לתוצאות שפרסמו ביום שישי הבנקים ג'י.פי. מורגן  צ'ייז וסיטיגרופ.



רק וולס פרגו, שמושבו בסן פרנסיסקו, שבר את המגמה עם ההודעה שלו מיום שישי, על כך שהוא אמור לשלם קנס עונשין בסך 1 מיליארד דולר מצד שני גופי רגולציה, בגין פגיעה בצרכנים בתחום המשכנתאות וביטוח הרכב והאשמות נוספות. מניות בנק אוף אמריקה היו נמוכות בשעור של כ-0.4% וברמה של 29.68 דולר המניה, בתחילת המסחר ביום שני בבוקר. "פעילות משמעותית מצד הלקוחות, יחד עם שיפור ניכר בכלכלה העולמית ופעילות צרכנית יציבה בארצות הברית, הביאו לרווחי השיא של הרבעון" אמר מנהל בנק אוף אמריקה בריאן מויניהאן בהודעה שצירף לפרסום התוצאות העסקיות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE