הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפנטגון: בכיר איסלאמי שמעורב בפיגועי ה-11 בספטמבר 2001 נתפס בסוריה
מוחמד חיידר זאמר השפיע על מבצעי הפיגוע ומתכנניו. בשנות התשעים, כשחי בגרמניה, הפך למטיף בכיר שתומך באלימות הג'יהאד. הוא נמצא בידי הכורדים בסוריה

אדם שמעורב בסדרת הפיגועים שבוצעו ב-11 בספטמבר 2001, נתפס בסוריה על ידי לוחמים תומכים של ארצות הברית לפני יותר מחודש. כך הודיע אתמול (חמישי) הפנטגון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אסון התאומים בשנת 2001

 

 

אנחנו יכולים לאשר כי מוחמד חיידר זאמר, בעל האזרחות הגרמנית שנולד בסוריה, נתפס לפני יותר מחודש על ידי כוחות סוריה הדמוקרטית, במהלך המאבק המתמשך שלהם לנצח את דאעש בתוך סוריה", אמר דובר הפנטגון אריק פת'ון. כוחות סוריה הדמוקרטית הם בעלי ברית צבאיים שפועלים בצפון ובמזרח סוריה. "אנחנו פועלים עם הכוחות כדי להשיג מידע נוסף", הוסיף פאת'ון.

דוח של הקונגרס שנעשה בעקבות אסון התאומים מציין כי זמאר הוא "איסלאמיסט בוטה וקיצוני", ששיבח את "האלימות של הג'יהאד". 

על פי הדיווחים, זמאר השפיע על ראמזי בינאלשיב, שמואשם בהעברת כספים לחוטפי המטוס ובהעברת מידע לממונים עליו באל-קאעידה. זאמר השפיע גם על מוחמד עטא, שהוביל את המתקפה על מרכז הסחר העולמי בניו יורק.

 

זאמר (במרכז) בשנת 2014

 

 

זאמר נולד בסוריה ועבר לגרמניה בשנת 1971. בשנות ה-90 המאוחרות, הוא היה איסלאמיסט בכיר בהמבורג. כחודשיים לאחר התקיפה הוא נתפס במרוקו על ידי סוכני CIA. הוא נלקח לסוריה ושם הועבר לאנשי המודיעין הסורי שככל הנראה עינו אותו במעצר. גורמים רשמיים ציינו כי ישנם מאות לוחמים זרים ואלפי לוחמים של דאעש בידי כוחות צבא סוריה הדמוקרטית.

פיגועי ה-11 בספטמבר היו לפיגוע הקטלני ביותר בהיסטוריה. 19 טרוריסטים המשויכים לארגון אל-קאעידה חטפו ארבעה מטוסי נוסעים. החוטפים הטיסו שניים מהמטוסים אל מגדלי התאומים בניו יורק. שני המגדלים קרסו בתוך שעתיים מהרגע שנפגעו על ידי המטוסים.

 

לוחמות כורדיות בסוריה

 

 

החוטפים ריסקו גם את אחד המטוסים בבניין הפנטגון שבווירג'יניה. הם ניסו גם לרסק את המטוס הרביעי בתוך בניין הקפיטול, אך הוא התרסק בשדה פתוח בפנסילבניה, בעקבות מאבק בין נוסעי המטוס לחטופים. 2,996 בני אדם נהרגו בהתקפות אלה, כולל הטרוריסטים והאזרחים שהיו בבניינים השונים ובמטוסים.

 
העיתון הגרמני "בילד" צוטט מקור כורדי שטען כי זאמר נמצא בבית מעצר שמופעל על ידי הכוחות הלוחמים הכורדיים.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE