הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: מורה בבית ספר יסודי נעצר בחשד להפצת פורנוגרפיית ילדים
דיוויד גורדון ויקס, 59, מורה בכיתה ה' בבית הספר היסודי רוזה פארקס בסיטי הייטס לאחר שבלשים הורידו שני סרטונים פורנוגרפיים משרת שמקושר לביתו

מורה בבית ספר יסודי בסן דייגו מואשם בהפצת תמונות פורנוגרפיות של ילדים. דיוויד גורדון ויקס, 59, מורה בכיתה ה' בבית הספר היסודי רוזה פארקס בסיטי הייטס, נעצר ביום חמישי בלי אפשרות לשחרור בערבות. כך מסר משרד התובע של המחוז הדרומי בקליפורניה. ויקס עבד בבית הספר במשך 21 שנים. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המורה נעצר ומחשבים שברשותו נלקחו. אילוסטרציה


ב-4 באפריל, סוכנים של המחלקה לביטחון הפנים הצליחו להוריד שני סרטוני וידאו המכילים פורנוגרפית ילדים מאתר שמקושר למקום מגוריו של המורה. 

ביום חמישי, הסוכנים האלה, יחד עם צוות מיוחד של שוטרי משטרת סן דייגו, שפועל נגד פשעי אינטרנט שפוגעים בילדים, ערכו חיפוש בביתו של החשוד ותפסו כמה מחשבים ופריטים אחרים המכילים פורנוגרפיית ילדים. 

מנהל בית הספר פנה להורים בזו הלשון: "הדבר העיקרי שלנו הוא להגן על סביבת הלימודים עבור הילדים שלכם. אנחנו מאמינים גם בתקשורת פתוחה עם התלמידים והוריהם על האירוע שמשפיע על בית הספר".

בניסיון להרגיע את ההורים הוסיף המנהל כי צוות בית הספר עושה ככל יכולתו כדי להתמקד בחינוך הילדים "בזמן שאנחנו תומכים בהם בשעה קשה זו". הוא הוסיף כי הוא יבקר את התלמידים של אותו מורה כדי להסביר להם שהאירוע לא ישפיע על הלימודים. 

"אמנה מורה מחליף מנוסה במהירות האפשרית לכיתות שנפגעו", כתב המנהל, "יועצי בית הספר ואני נבחן את המצב בזהירות בימים הקרובים. במידה ונצטרך, נוכל לקבל סיוע נוסף מהמחלקה המחוזית לייעוץ והדרכה". המנהל הוסיף כי צוות בית הספר משתף פעולה עם הרשויות כדי להבטיח את ביטחון התלמידים. 

ויקס צפוי לעמוד בפני שופט ביום שלישי כדי לבחון את תנאי מעצרו. 

במקביל, בימים אלה נמשכת החקירה נגד המורה להיסטוריה שפוטר בחודש שעבר, גרגורי סאלסידו, מבית ספר אל ראנצ'ו, בלוס אנג'לס, לאחר שנמצאו תמונות עירום על מחשב שלו. המורה פוטר לאחר שבחודש ינואר האחרון, אמר לתלמיד בן 17, שלבש חולצה של חיל הנחתים האמריקני, כי חיילים בצבא ארצות הברית "הם האנשים במה הכי נמוכה שיש" וכי רק טיפשים מתגייסים לצבא של המדינה.


גרגורי סאלסידו


המורה השתמש בביטויים גזעניים כלפי התלמידים. בתגובה להתבטאויותיו של המורה, נפתחה חקירה שבמהלכה נמצא כי סאלסדיו מחק תמונות עירום מהמחשב בו עשה שימוש בבית הספר ובאמצעותו פנה לתלמידים תוך שהתבטא בגזענות, כאמור. 

מדו"ח החקירה עולה, כי סאלסדיו שמר על המחשב שלו תמונות עירום, אשר אותן מחק, כולל תמונה של ילד צעיר מושך בתחתון של מתאבק סומו; הוא קילל תלמידים בכיתה בה לימד, כפי שעולה מהדיווחים על המקרה שאירע בחודש ינואר האחרון; הוא אמר לתלמידים שהורדת פורנו למחשב לא צריכה להיות עבירה על החוק; הוא אמר לתלמידים שיש להם זכות להתאבד, משום שהם בעלי הגוף שלהם; הוא השתמש בביטויים גזעניים, כגון נאצי וכינויים פוגעניים אחרים; הוא עודד תלמיד להילחם בקמפוס; הוא הורה לתלמידים שאיחרו לשיעור לבצע שכיבות שמיכה; הוא עזב את הקמפוס במהלך יום לימודים, תוך הפרת חוזה העבודה שלו.

מדו"ח החקירה עולה, כי נמצאו על המחשב של סאלסדיו בבית הספר, גם הודעות דואר אלקטרוני וקבצים אחרים הקשורים בעמדותיו בנושא מועצת העיר, שלדבריו האמל הצביעו על כך שהוא יצא לטפל בעניינים אישיים במהלך שעות העבודה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE