הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ מגיב לביקורת על ההסכם מול צפון קוריאה: "אלו שכשלו מנסים ללמד אותי כיצד לסגור עסקה"
הנשיא דוחה בגיחוך את הטענה כי פיונגיאנג מרוויחה מהמגעים מבלי להתחייב לכלום, מעבר לאמירות כלליות על הפסקת מירוץ החימוש, ההתפרקות מנשק גרעיני והפסקת ניסויי הטילים ומשיב כי, "לא מסרנו דבר עד כה והם לעומת זאת הסכימו להתפרק מנשק גרעיני"

הנשיא דונאלד טראמפ הצהיר במהלך הימים האחרונים, כי ארצות הברית לא נסוגה או נכנעה באף לא אחד מהסעיפים עליהם היא מתדיינת עם הנהגת צפון קוריאה. זאת, בעקבות ביקורת שהושמעה כלפיו, כאילו פיונגיאנג תקבל כתוצאה מהשיחות עם ארה"ב, יותר מאשר מקבלת וושינגטון."וואוו, לא מסרנו דבר עד כה והם לעומת זאת הסכימו להתפרק מנשק גרעיני (כל כך חשוב לעולם כולו), לפרק מתקנים ולא לבצע יותר ניסויים בנשק גרעיני", הוא "צייץ" בטוויטר. לאחר מכן "צייץ" הנשיא שוב ואמר: "אנחנו נמצאים עדיין הרחק לפני נקודת סגירת עניינים עם קוריאה, יתכן שחלק מהדברים יצליחו ויתכן שלא - רק הזמן יגיד".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



הנשיא ענה להערות מצד צ'אק טוד בתכנית "יום ראשון היום" (סאנדיי טודיי) ברשת אנ.בי.סי.- NBC במהלכה הוא ציין, שמנהיג צפון קוריאה קים ז'ונג און נראה כמי שנותן מעט מאוד, אבל למעשה הוא מייצר רושם שהוא נותן המון." לדברי טוד נימת' שיתוף הפעולה בין הצדדים נשמעת טוב והיא התקדמות חיובית, אך הוסיף: "אין הרבה תנאים מוקדמים שארצות הברית דורשת במו"מ הזה"."עד כה באשר לפיסגת הפיסגה הצפויה, צפון קוריאה קיבלה כבר המון", אמר טוד והוסיף, כי וושינגטון כלל לא הכניסה למו"מ סעיף לגבי האזרחים האמריקאים הנמצאים בשבי בצפון קוריאה וכי קים ז'ונג און, כלל לא התחייב להתפרק מנשק גרעיני" הוא אמר.

"ישנם דברים רבים שהקוריאנים אינם מבטיחים מראש, שיש בהם משום הנפת דגלים אדומים", אמר טוד. בעוד שדרום קוריאה מסרה, שפיונגיאנג מעוניינת בשיחות אודות ההתפרקות מנשק גרעיני בפגישת הפיסגה האמריקאית-צפון קוריאנית, פקידים בכירים מסרו שהיא לא נתנה התחייבות מפורשת לנטישה של תכנית הנשק הגרעיני שלה.
צפון קוריאה מסרה ביום שישי, כי היא מעוניינת לחדול מעסקי הגרעין, כמו גם לחדול מניסויים בטילים בליסטיים לטווח ארוך וכי בכוונתה לסגור את מתקן הניסויים הגרעיניים על אדמתה. אלא שעדיין המדינה הזו לא מסרה או התחייבה, שהיא מעוניינת למסור את מצבור כלי הנשק הגרעיניים שכבר יש בידה. לדברי צפון קוריאה, היא השלימה את המסע שלה להשגת נשק גרעיני והיא אינה נזקקת עוד לניסויים כדי לאשר את יכולותיה בתחום הנשק הזה, שזהו שינוי מהותי מאוד במדיניות של קים ז'ונג און, אשר באופן שיטתי ביקש כל העת להגיע ליכולות גרעיניות ובליסטיות, כדי להבטיח את המשך שלטונו של המשטר הטוטאליטרי בארצו.

המנהיג הקוריאני עצמו התבטא ביום שבת ואמר כי: "לאחר שהגשמנו את שרצינו, בתחום הנשק הגרעיני, אין לנו עוד צורך בביצוע ניסויים גרעיניים, וניסויים בטילים בליסטיים לטווח בינוני וביניבשתי, והמתקן לניסויים גרעיניים בצפון המדינה השלים אף הוא את המשימות שיועדו לו", כך נמסר מסוכנות הידיעות המרכזית של צפון קוריאה המנוהלת על ידי המדינה – KCNA.



"לבחון בזהירות את דבריו של קים ז'ונג און"


אנליסטים טוענים כי יש לבחון בזהירות את דבריו של קים ז'ונג און, באומרם שפיונגיאנג תבקש ככל הנראה לקבל בתמורה לכל הנ"ל, דברים מסוימים וכי היא תמיד תוכל לחזור בה מהאמירה הזו. ג'וש פולאק, חוקר בכיר במכון מידלברי ללימודים בינלאומים במונטריי, קליפורניה, אמר כי דבריו של מנהיג צפון קוריאה הם הדרך של קים ז'ונג און להודיע שארצו היא חברה מלאה ב"מועדון הגרעין" העולמי.

"הם רצו להחשב ככוח גרעיני עולה, לפרק זמן מסוים, בהבדל אחד, שמה שהחברות האחרות במועדון הגרעין לא עושות, הם ניסויים. להוציא את הודו ופקיסטן, אף חברה אחרת במועדון הזה לא עשתה ניסויים בנשק גרעיני מאז 1996, לכן זהו צעד של התנהלות לא בשלה לבצע ניסויים כאלה בעודם אומרים: 'מבחינה טכנית אנחנו בשלים, לכן איננו זקוקים לניסויים נוספים'. הם לא מוותרים בינתיים על דבר. הם ממשיכים לשמור על כלי הנשק הגרעיניים שלהם וזה המסר", הוא אמר. "זה נעטף בוויתורים כביכול, אף שזהו איננו ויתור למעשה. אם הם יחליטו לבצע עוד ניסויים אחרי הכל, הם פשוט יכולים להתחיל לעשות זאת".

  הסנטור הרפובליקני בוב קורקר מטנסי, אמר ביום ראשון בתכנית  "State of the Union" ברשת הסי אן אן:  "קים ז'ונג און עושה לעצמו יחסי ציבור מצויינים וכולם בקונגרס ובממשל מקדמים זאת בחשש וספקנות". קורקר הצביע על כך, שקים ז'ונג און לא התחייב כלל להתפרק מהגרעין בסופו של דבר וכי הוא יכול בקלות רבה לשוב ולנסות טילים מתי שיתחשק לו.
קורקר אמר עוד, כי לדעתו אל לה לוושינגטון להגיע להסכם, שאינו כולל את ההתפרקות המוחלטת של צפון קוריאה מגרעין והדגיש כי "פירוק מגרעין היה במשך שנים המדיניות הברורה ביותר שלנו".  אבל יש לזכור שהשיחות והמגעים רק החלו וכי "אין לנו כל מושג לאן זה עשוי להתפתח ולהוביל", הוא אמר.



"זו סאגה הנמשכת כבר 25 שנה עם המשטר הטוטליטארי בצפון קוריאה", אמר קורקר. אך לדבריו הוא שמח מאוד, שהמפגשים הללו אכן מתרחשים וכי יש תקשורת טובה בין הצדדים.
יועצת הבית הלבן קליאן קונווי התבטאה אף היא באותה התכנית והתייחסה להחלטתו של הנשיא טראמפ למנות לתפקיד שר החוץ של ארצות הברית, את ראש הסי.אי.איי. הנוכחי מייק פומפיאו. הנשיא טראמפ מבקש לאייש את התפקיד המשמעותי כל כך של שר החוץ האמריקאי באיש שלומו, כך שהדיפלומט הראשי של ארצות הברית יוכל לנוע בקו לצפון קוריאה ולמקומות אחרים ולקיים דיונים בעניין ההתפרקות מהגרעין הצפון קוריאני, דבר שהוא האינטרס של כולם בחצי האי הקוריאני ובכלל בעולם", היא אמרה.


בהמשך למפגשים בתכניות המלל בטלויזיה, "צייץ" הנשיא טראמפ: "משעשע לראות איך כל אלה שלא הצליחו להתקרב אפילו לעשות עיסקה עם צפון קוריאה, צצים כעת ומתפזרים לכל עבר ומציעים לי מעל כל במה, כיצד לנהל עיסקה עם צפון קוריאה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE