הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כעס בישראל: נמשכת הסערה סביב החלטתה של נטלי פורטמן לא להגיע לטקס פרס בראשית
פורטמן הודיעה, כי היא מתכוונת לתרום את הסכום לארגוני שוויון זכויות לנשים המטפלים בתחומים כחינוך, בריאות, כלכלה ופעילות פוליטית. הכסף עדיין יוענק לה למרות שלא תגיע לאירוע

השחקנית, נטלי פורטמן, ילידת ירושלים, עוררה כעס רב בישראל לאחר שהחליטה לא להגיע לטקס פרס בראשית. לדבריה, החלטתה אינה נובעת מתמיכה בחרם על ישראל, אלא נועדה להעביר ביקורת על ראש הממשלה. "החלטתי לא להופיע על מנת שלא להיראות כמי שתומכת בבנימין נתניהו, שאמור היה לדבר בטקס", כתבה פורטמן בחשבון האינסטגרם שלה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"הדרך הלא נכונה, בה נוהגים באלה הסובלים היום, פשוט לא מתכנסת עם הערכים היהודיים שלי", פורטמן

פורטמן הוסיפה ואמרה, כי "האירועים האחרונים בארץ הטרידו אותה באופן קיצוני וגרמו לה אי נוחות לקחת חלק בכל אירוע פומבי בישראל".

"אני אוהבת את חברי הישראלים, בני המשפחה, האוכל הישראלי, הספרים, האמנות, קולנוע והריקוד. ישראל נוסדה בדיוק לפני 70 שנה כמקום מפלט עבור פליטי השואה. אבל הדרך הלא נכונה, בה נוהגים באלה הסובלים היום, פשוט לא מתכנסת עם הערכים היהודיים שלי. מכיוון שאכפת לי מישראל, אני חייבת לעמוד נגד האלימות, השחיתות, חוסר השוויון והשימוש לרעה בכוח. הניסיון הזה נתן לי השראה לתרום למספר עמותות בישראל, אכריז עליהן בקרוב, ואני מקווה שאחרים יצטרפו אלי בתמיכה בעבודה המצוינת שהם עושים".

ועדת פרס בראשית, מוכרת גם כ"נובל היהודי" ומעניקה לזוכה גם פרס על סך שני מיליון דולר, אותו הזוכה תורם לארגונים בהם הוא תומך. עד היום זכו בפרס מפורסמים, בהם ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג, השחקן מייקל דאגלס והכנר יצחק פרלמן.

למעשה, הפרס עומד על סך של מיליון דולר בלבד אולם ועדת הפרס הכפילה את הסכום לשני מיליון בעקבות תרומתו של הפילנטרופ הישראלי, מוריס קאן.

"אני אוהבת את חברי הישראלים, בני המשפחה, האוכל הישראלי, הספרים, האמנות, קולנוע והריקוד", פורטמן

פורטמן הודיעה, כי היא מתכוונת לתרום את הסכום לארגוני שוויון זכויות לנשים המטפלים בתחומים כחינוך, בריאות, כלכלה ופעילות פוליטית. הכסף עדיין יוענק לה למרות שלא תגיע לאירוע.

בינתיים בליכוד תקפו את פורטמן על החלטתה: "איזו צביעות. היא מדברת על זכויות אדם אבל משתתפת בפסטיבלים במדינות שהרקורד שלהם בזכויות אדם רחוק מזה של ישראל", נכתב בהודעה שפורסמה מטעם המפלגה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE