הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: רופא חילק תרופות ללא מרשם וגרף מאות אלפי דולרים
5 שנות מאסר נגזרו על ד"ר אדווארד רידגיל שמכר למטופליו תרופות באופן אסור ובמזומן. בית המשפט הגדיר את הבדיקות אותן לכאורה ערך כ" שטחיות ורחוקות מהבדיקות הרפואיות הדרושות לשם מתן מרשם של מינון גבוה של תרופות הנמצאות בפיקוח". בזכות שיטה זו הוא עבד בממוצע כ-3 שעות ביום והרוויח בשנה אחת כ-175,000 דולר.

אמש גזר בית המשפט 5 שנות מאסר על הרופא מלינווד, לוס אנג'לס, ד"ר אדווארד רידגיל (65), לאחר שנמצא אשם ברישום עשרות מרשמים למשככי כאבים רבי עצמה, שלא למטרות טיפול רפואי, בהן גם נורקו וקסנקס. כך עולה מדיווח של המחלקה המשפטית בקליפורניה, כך עולה מדיווח של המחלקה המשפטית בקליפורניה. אנשים שרצו משככי הכאבים הגיעו ממקומות, כגון ויקטורוויל פאלמדייל, למרפאה של ד"ר רידגיל, בלינווד, על מנת לפגוש את הרופא. מתן המרשמים הלא חוקיים, עליהם שילמו המטופלים במזומן, איפשר לרופא לעבוד כשלוש שעות ביום ולהרוויח כ-175,000 דולר במזומן בשנה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התרופות נורקו, קסנקס וקריסופרודול היוו 95 אחוז מהתרופות שרשם הרופא בשנת 2014

בסוף השנה שעברה קבע חבר המושבעים כי ד"ר רידגיל אשם ב-26 עבירות של מתן מרשמים לתרופות שאמורות לשמש לטיפול בפיקוח, שלא על פי חוק.

רוב המטופלים של הרופא היו צעירים, כשרוב המרשמים שנתן היו לתרופות רבות עצמה, כגון הידרוקודון או נורקו; אלפרזולן, שידוע גם כקסנקס; וקריסופרודול, תרופה מרגיעה שמרפה את השרירים, של מותג התרופות סומה. התרופות האמורות היוו 95 אחוז מהתרופות שרשם הרופא בשנת 2014.

במהלך המשפט אמרו התובעים, כי "השילוב של התרופות האמורות הוא אחד הקוקטיילים המבוקשים ביותר בשוק הלא חוקי והוא אינו מיועד לטיפול רפואי חוקי". התובעים הציגו ראיות שמצביעות על כך, כי רידגיל כתב קרוב ל-9,000 מרשמים בשנת 2014 בלבד. כמו כן, הם הציגו ראיות לכך שסוכני מנהל הפיקוח על התרופות קיבלו מהרופא מרשמים בתמורה לכסף.

בשנת 2014 הפקיד רידגיל למעלה מ-175,000 דולר במזומן, בזמן שנתן מרשמים בקלות ובאופן שאינו חוקי.

הבדיקות הרפואיות שערך למטופלים שביקשו את התרופות היו "שטחיות ורחוקות מהבדיקות הרפואיות הדרושות לשם מתן מרשם של מינון גבוה של תרופות הנמצאות בפיקוח". במהלך המשפט העיד רופא מומחה, כי הדו"חות מצביעים על כך שרידגיל רשם מינונים מאסיביים של תרופות למטופלים צעירים יחסית, שהגיעו אליו לעתים תכופות.

בחודש מרס 2015, בוצעו חיפושים במרפאה ובביתו של הרופא, והרשויות גילו מספר מרשמים שנכתבו מראש. הרשויות מצאו גם תיקים עם שמות של מטופלים שמשלמים במזומן ומגרות מלאות בתיקים של מטופלים אלה".  

הרופא עבד כשלוש שעות ביום והרוויח כ-175,000 דולר במזומן בשנה

חודשיים לאחר מכן, בחודש דצמבר 2015, הרשיע חבר המושבעים את רידגיל לאחר דיון שנמשך כחצי שעה בלבד. הוא נמצא אשם, כאמור, ב-26 סעיפים, כאשר 13 סעיפים בהם הואשם היו על מתן מרשמים של הידרוקודון, 9 סעיפים על מתן מרשמים של אלפראזולם וארבעה על מתן מרשמים של קריסופרודול.

הרשויות שהיו אמונות על חקירת המקרה כוללות את משטרת טורנס, משטרת לוס אנג'לס, המחלקה הפלילית של מס הכנסה, המחלקה לסחר בסמים קשים של לוס אנג'לס וצוות חקירות הונאה של המנהל לפיקוח על התרופות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE