הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מפציצים אמריקניים ביצעו טיסת תרגול בים סין הדרומי, בייג'ינג לא הגיבה
המפציצים טסו סמוך למתקנים צבאיים שהסינים בונים על איים מלאכותיים שהקימו. משרד ההגנה בבייג'ינג: "הכל תחת שליטה של הצבא"

שני מפציצים מדגם B-52 של חיל האוויר האמריקני ביצעו טיסת תרגול מעל ים סין ביממה האחרונה, כך על פי דיווחי הצבא. בהודעה של כוחות האוויר האמריקניים באוקיינוס השקט, שמפקח על הפעילות הצבאית באזור, נמסר כי המפציצים המריאו מבסיס חיל האוויר אנדרסן שנמצא בגואם.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טיסת תרגול של מפציץ אמריקני ומטוס קרב


בטיסת התרגול השתתפו גם שני מטוסי F-15 Strike Eagle שטסו סמוך לאוקינאווה, יפן. טיסת התרגול הייתה חלק משגרת "נוכחות מפציצים" באזור.

גורם צבאי רשמי מסר לרשת CNN כי שני המפציצים טסו בין איים שבמחלוקת בין סין לבין שכנותיה והממשל בוושינגטון. הסינים ניצלו את התוואי של האיים הקטנים כדי להרחיב אותם ולבנות איים גדולים יותר מעשה ידי אדם - חלקם מאוישים במתקנים צבאיים. גורמים צבאיים מסרו עוד כי הסינים לא יירטו את המטוסים במהלך התרגיל. 

דובר של משרד ההגנה הסיני, קולונל בכיר וו קיאן אמר לכתבים כי "המצב תחת שליטה של הצבא הסיני שמסוגל, כמו תמיד, לשמור על הריבונות הלאומית ואל השלמות הטריטוריאלית של סין".

הוא הוסיף כי חיל האוויר הסיני ערך לאחרונה תרגיל קרבי סמוך לטיוואן כדי להבטיח את הריבונות הסינית. קיאן הזהיר עוד מפני תרגילים עתידיים.

ארצות הברית הביעה את דאגתה בנוגע למאמצים של בייג'ינג להפוך את האזור לצבאי על ידי בנייה של מתקנים צבאיים בכמה מהאיים המלאכותיים האלה. 


מפציץ B-52 בבסיס חיל האוויר בגואם


המועמד של ממשל טראמפ לעמוד בראש הפיקוד של הצבא באזור אמר לקונגרס מוקדם יותר החודש כי סין מנצלת את האיים המלאכותיים האלה כדי להשיג שליטה על ים סין הדרומי. 

"סין טוענת כי ים סין הדרומי נמצא תחת ריבונותה", אמר האדמירל פיליפ דווידסון, "אני מאמין כי הם מתכננים להקים שם מבנים צבאיים שיאפשרו להם להשיג שליטה באוויר ובים באזור ההוא".

באותה וועידה של הכוחות המזוינים בקונגרס, אמר הסנטור הרפובליקני ג'יימס אינהוף כי סין "יוצרת איים אי שם למטרות צבאיות". לדבריו, "אנחנו יודעים שיש להם מסלולי נחיתה, יש להם תותחים - כל מה שיש שם הוא צבאי. וזה באמת מאוד מפחיד".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE