הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
Whole Foods Market חברה לרשת מסעדות אסייתיות בעלת השם הגזעני "קדחת צהובה"
שיתוף הפעולה הוציא את השד הגזעני מהבקבוק ורבים התלוננו ברשתות החברתיות על גזענות ועל קולונליאליזם. בעלת רשת המסעדות טוענת כי הביטוי מסמל "אהבה לכל מה שאסייתי"

רשת חנויות המזון  Whole Foods Market, שנמצאת בבעלות אמזון, הציתה סערה ברשתות לאחר שחברה לרשת מסעדות אסייתיות בעלת השם הגזעני "קדחת צהובה".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עוררו סערה. Whole Foods Market


המסעדה העצמאית, ששמה לקוח מביטוי עממי שמציין את התאווה המינית של גברים לבנים כלפי נשים אסייתיות, ממוקמת בחנות רשת 365 שנפתחה בלונג ביץ', קליפורניה ביום רביעי. 

"מסעדה אסייתית בשם 'קדחת צהובה' שנמצאת באמצע Whole Foods הלבן - האם זה גורם לחשוב על משהו גזעני או קולוניאליסטי?" תהתה מיונג או-לי, פרופסור מאוניברסיטת קולומביה בטוויטר.

החברה, שבבעלותה שמונה חנויות ברשת 365 שמנסה לזכות באהדת דור המילניאלים, לא הגיבה לפרשה. 

"'קדחת צהובה' חוגגת את כל מה שאסייתי: את האוכל, את התרבות ואת האנשים. התפריט שלנו משקף מטבחים קוריאניים, יפניים, סיניים, ויאטנמיים, תאילנדיים ועוד", אמרה קלי קים, שפית ראשית ומייסדת שותפה של הרשת, שמפעילה גם סניפים באזור לוס אנג'לס. 

"אנחנו גאים בבעלות הנשית האסייתית הגאה של העסק שלנו, שהוקם לפני ארבע וחצי שנים בקליפורניה", הוסיפה קים. 

השפית הראשית, אמריקנית ממוצא ויאטנמי, אמרה בראיונות בעבר כי היא יודעת שהשם עשוי למשוך תשומת לב ולעורר מחלוקת. "לילה אחד פשוט אמרנו 'קדחת צהובה'!, וזה עבד. זה מתגלגל על הלשון ולא אקסלוסיבי לתרבות מזרחית אחת. אפשר לכלול את כל התרבויות האסייתיות תחת שם כזה. פשוט החלטנו ללכת על זה", אמרה קים לפני כחצי שנה לאתר החדשות האסייתי אמריקני NextShark.


מסעדת "קדחת צהובה". מתגלגל על הלשון


לפני כשנה, סיפרה קים למגזין חדשותי בלוס אנג'לס כי המשמעות של הביטוי "קדחת צהובה" היא לאהוב את כל הדברים האסייתיים וכי הציבור לא הגיב ברתיעה מהשם.

כמה גולשים ברשתות החברתיות דווקא בחרו להגן על החבירה ל-Whole Foods כחלק מטרנד תרבותי גדול יותר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE