הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ :"הוכח שצדקתי. ביטול הסכם הגרעין ישלח מסר ברור לצפון קוריאה"
נשיא ארה"ב התייחס לחשיפת ה"ארכיון האיראני" בזמן שהוא מתכונן לפגישתו הצפויה עם מנהיג צפון קוריאה. בתוך שבועיים תתקבל החלטה בנושא הסכם הגרעין האיראני. טראמפ: פרישה מההסכם עשויה לעזור במו"ם עם צפון קוריאה; למרות זאת, ישנה דאגה מאפקט הפוך

נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ ממשיך להתכונן לקראת פגישתו הצפויה עם קים ג'ון און, מנהיגה העליון של צפון קוריאה. היום הנשיא קישר בין הרצון לנטוש את הסכם הגרעין עם איראן לבין ההסכם ההולך ומתגבש עם צפון קוריאה. "אני חושב שזה שולח את המסר הנכון", אמר היום הנשיא. מאחורי האמירות עומד הרעיון שארה"ב לא תהסס לנטוש את ההסכם אם הוא לא משרת את האינטרסים הלאומיים האמריקאיים. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ


בהתייחס להסכם הגרעין עם האיראן, אותה תיאר בעבר הנשיא כ"אסון של ממשלת אובמה", אמר הבוקר כי "בעוד שבע שנים פג תוקפו של ההסכם, ואיראן תוכל לשוב לתוכנית הגרעין ולבנות טילים עם ראש חץ גרעיני, דבר שאינו מתקבל על הדעת." לנשיא יש עד ה-12 במאי לאשר מחדש את ההסכם, דבר שהוא עשוי להסכים לעשות תחת תנאיו. הוא אף ציין את ראש הממשלה נתניהו והתייחס למסיבת העיתונאים הדרמטית שהעביר כהוכחה שהמשטר האיראני אינו עומד בתנאי ההסכם: "הם משגרים טילים [לחלל] ואומרים שהם למטרות תקשורת. לא נראה לי," אמר טראמפ במהלך מסיבת עיתונאים שערך היום ביחד עם נשיא ניגריה. עוד אמר כי "כל מה שנעשה עד כה מצביע על כך שצדקתי מהרגע הראשון".



הנשיא טראמפ במהלך פגישתו עם נשיא ניגריה בוהרי


"לא אומר לכם מה אני אחליט, אך רבים חושבים שהם יודעים. עד ה-12 במאי נקבל את ההחלטה שלנו", מסר הנשיא בפגישה משותפת עם נשיא ניגריה. טראמפ, כהרגלו, פתח את דבריו בצורה ממוקדת ובהמשך הסיט את כיוון השיחה למקומות אחרים. הנושא הצפון קוריאני עלה שוב לסדר היום, וזאת בעקבות הסכם הפיוס ההיסטורי שעליו סיכמו צפון ודרום קוריאה ביום שישי. כאמור, הנשיא הדגיש את הקשר בין שני ההסכמים ובעיקר חשוב לו להבהיר לקים ג'ון און שארה"ב תנטוש הסכם שאינו עומד בקנה אחד עם האינטרס הלאומי שלה. ולמרות זאת, ישנה דעה כי גישה זו עלולה לשלוח מסר הפוך לצפון קוריאנים: לא ניתן לסמוך על ארה"ב לקיים את התחייבויותיה, לכן אל תדאגו לציית. אך בשלב הזה עוסקים בארה"ב בעיקר במקום הפגישה ופחות לתוכנו. הנשיא אמר היום כי הוא שוקל לקיים את הפגישה בשטח המפורז בין שתי הקוריאות: "יש משהו בזה שאתה שם, ממש שם. אם דברים יסתדרו תהיה חגיגה גדולה במקום, ולא באיזה מדינה ניטרלית".


מסיבת העיתונאים היום, בבית הלבן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE