הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרמה בשחקים: מטוס קרב רוסי נשלח אל עבר מטוס ביון אמריקאי
אירוע חריג מעל שמי צפון אירופה: מטוס חיל הים האמריקאי ביצע משימת ריגול בשטח בינלאומי, מטוס קרוב רוסי נשלח למקום. גורם בפנטגון: המטוס הרוסי התקרב למרחק מסוכן מאוד

מטוס קרב רוסי מסוג "סוחוי 27" נשלח הבוקר לעימות אווירי מול מטוס ריגול אמריקאי באזור הים הבלטי, כך על פי גורמים במשרד ההגנה האמריקאי. מטוס הביון האמריקאי, מסוג "Boeing P-8 Poseidon", ביצע משימת ביון שגרתית במים בינלאומיים. עוד נמסר כי המטוס הרוסי הגיע למרחק של כ-20 רגל מהמטוס האמריקאי. למרות המרחק הקצר וצורת הטיסה של הסוחוי, הטייסים האמריקאים לא חשו איום ממשי. מדובר בתקרית השנייה שהתרחשה בין שתי המעצמות מאז תחילת 2018. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מטוס קרב רוסי מסוג "סוחוי 27"


כזכור, בחודש ינואר האחרון התקרב מטוס קרב רוסי עד כדי מרחק של 5 רגל מן המטוס האמריקאי, מעל שמי הים השחור. אז התייחסו האמריקאים בחומרה רבה לאירוע ואף ציינו כי "רוסיה הפרה את החוק הבינלאומי ואף מסכנת את צוותי האוויר", זאת על פי הת'ר נוארט, דוברת משרד החוץ. עם זאת, חשוב לזכור כי מטוסים רוסים ואמריקאים מקיימים טיסות רבות באזור ורוב המפגשים האוויירים עוברים בצורה מקצועית וללא תקרית. בסופ"ש הקודם נרשמה עלייה במתח בין שתי המדינות לאחר ששר החוץ הרוסי האשים את ארה"ב בכך שהיא מנסה לפצל את סוריה.


מטוס הביון האמריקאי: Boeing P-8 Poseidon

ה"סוחוי 27" הינו אחד ממטוסי הקרב המתקדמים ביותר בחיל האוויר הרוסי. הוא נכנס לשירות כבר בשנות ה-80 ומשמש את הצבא הרוסי במשימות רבות, כולל תקיפות בסוריה. המטוס עתיד לצאת משימוש סדיר בעקבות פיתוחו של מטוס ה"סוחוי 57", אותו יתחילו לקלוט בחיל האוויר הרוסי בשנה הבאה. המטוס האמריקאי הינו מטוס ריגול שיושב על בסיס של מטוס נוסעים מסוג בואינג 737-700, ועיקר שימושו במשימות ריגול מעל סין. עם זאת, בשנים האחרונות ניתן לראות שהמטוס מבצע משימות גם באירופה ובמזרח התיכון.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE