הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שינוי מגמה: טראמפ שוקל לצמצם את מספר החיילים המוצבים בקוריאה הדרומית
אווירת הפיוס הורידה לאחרונה את מפלס המתיחות בחצי האי. המהלך מגיע על אף שהובהר כי צמצום מספר החיילים במקום, כ-25 אלף, אינו דרישה מוקדמת של פיונגיאנג לקראת, ולמרות שוושינגטון לא רואה בנושא קלף מיקוח מול קיום ג'ונג-און

הנשיא דונלד טראמפ הורה לפנטגון להיערך לצמצום מספר החיילים האמריקנים המוצבים בקוריאה הדרומית. כך דיווח הניו יורק טיימס אתמול (חמישי), תוך שהוא מביא את הדברים מגורמים שתודרכו בעניין.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ במסיבת עיתונאים עם נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'י-אין


צמצום מספר החיילים במקום לא תוכנן להיות קלף מיקוח בשיחות בין טראמפ לבין מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, סביב תכנית הגרעין של פיונגיאנג. הפגישה בין השניים צפויה להיערך בסוף החודש, או בתחילת חודש הבא.

עם זאת, הגורמים ציינו כי הסכם שלום בין שתי הקוריאות עשוי לגרום לכך שלארצות הברית כבר לא יהיה צורך ב-25 אלף החיילים שמוצבים שם כיום. הגורמים ציינו כי לא צפויה נסיגה מלאה של כלל הכוחות האמריקניים מקוריאה הדרומית.

המועצה לביטחון לאומי הודיע לגורם רשמי מסיאול הדרומית שמבקר בוושינגטון כי הדיווח אינו נכון. כך ציין משרדו של נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'י-אין. הבית הלבן והפנטגון לא הגיבו לידיעה.

ראש ה-CIA לשעבר, מייק פומפאו, נפגש לפני שהפך לשר החוץ בממשל טראמפ עם קים בחודש שעבר ודיווח שמנהיג קוריאה הצפונית לא דורש את נסיגת כל הכוחות האמריקניים כצעד מקדים לפגישה הצפויה שלו עם טראמפ.

ביום רביעי הודיעה קוריאה הדרומית כי כל נושא הצבת החיילים החיילים האמריקנים בארצה אינו קשור לאף הסכם שלום עתידי עם קוריאה הצפונית. סיאול הוסיפה עוד כי על החיילים האמריקנים להישאר במקום גם אם ייחתם הסכם שלום בין שתי הקוריאות.

בעקבות פעולותיו של טראמפ בכל הנוגע ליחסים עם קוריאה הצפונית ולפעילות מול תכנית הגרעין שלה, הולכים ומתרבים הקולות שקוראים להעניק לו פרס נובל לשלום. "לנשיא טראמפ מגיע לזכות בפרס נובל. מה שאנחנו צריכים זה רק שלום" כך אמר בתחילת השבוע נשיאה של קוריאה הדרומית, מון ג'י-אין. 

דבריו של ג'י-אין מגיעים על רקע ועידת השלום ההיסטורי שנערכה בין שתי הקוריאות, במסגרתה הבטיחו לסיים את סכסוך ארוך השנים ביניהן ולפעול למען התפרקות מנשק גרעיני. קים ג'ונג-און הבטיח כי יפרק בסיס גרעיני בחודש הבא כחלק מההסכמות אליו הגיע עם הנשיא הדרום קוריאני.

בנוסף לדבריו של מון, מתגברות הקריאות לפרס נובל מצד תומכיו של טראמפ. במסגרת עצרת שנערכה במישיגן ביום שבת האחרון, החלו לצעוק תומכיו לעברו "נובל! נובל!". הנשיא עצמו התייחס לדבריו ואמר "הרבה דברים טובים קורים לאחרונה. אנחנו לא משחקים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE