הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הבית הלבן מסרב לדרישת סין לפיה חברות תעופה ישנו את ההתייחסות לטייוואן, מקאו והונג קונג
בוושינגטון רואים את הדרישה לקרוא לשלוש המדינות האלה "סין" - כפייה. דוברת הבית הלבן אמרה כי "הנשיא טראמפ פועל נגד הפוליטיקלי קורקט בארה"ב - וגם נגד זו של בייג'ינג"

הבית הלבן מתח ביקורת חריפה אתמול (שבת) נגד הדרישה של בייג'ינג לפיה על הטיסות האמריקניות לשנות את דרך ההתייחסות שלהן לטייוואן, הונג-קונג ומקאו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא סין, אלא טייוואן. קו הרקיע של המדינה במחלוקת


"הנשיא דונלד ג' טראמפ רץ נגד הפוליטיקלי קורקט בארצות הברית", אמרה דוברת הבית הלבן שרה האקבי סאנדרס, "הוא יקום למען האמריקנים ויתנגד לניסיון של המפלגה הקומוניסטית הסינית לכפות את הפוליטיקלי קורקט הסיני על חברות אמריקניות ואזרחים אמריקנים".

הבית הלבן הודיע כי רשות התעופה האזרחית הסינית שלחה מכתב לכמה חברות תעופה, כולל חברות אמריקניות. במכתב דרשה הרשות לשנות את היחס לשלושת המקומות באתרי האינטרנט שלהן ובחומר הפרסומי.

על פי הדיווחים, הרשות הסינית דרשה להפסיק להתייחס לשלושת האתרים האלה כמדינות נפרדות מסין - כפי שבייג'ינג טוענת כבר זמן רב.

מנגד, מהבית הלבן נמסר כי הממשל יתנגד למה שהוא כינה "הניסיונות לכפות את הצנזורה ואת הפוליטיקלי קורקטיות על האמריקנים ועל שאר העולם החופשי". בהודעה דרש הבית הלבן שהרשויות הסיניות יפסיקו לאיים או לכפות דרישות על חברות אמריקניות ואזרחים אמריקניים".

משלחת אמריקנית, ובראשה שר האוצר סטיבן מנוצ'ין נפגשו השבוע עם אנשי עסקים ובכירים בממשלה הסינית. טראמפ קורא לנקוט קו קשה מול סין, אך בו בזמן משבח את הנשיא שי ג'ינפינג.

שלשום אמר טראמפ כי הוא ייפגש עם המשלחת, והוסיף כי הצעדים הכלכליים יהיו קשים לסין "שהתרגלו לנצח את ארצות הברית בנושאי סחר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE