הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ הודיע כי שר החוץ בדרכו חזרה משליחות בפיונגיאנג עם שלושה אזרחים שהיו עצורים בקוריאה הצפונית
אפשר לנשום לרווחה: לאחר דיווחים לא מאומתים על כך שהשלושה, שהיו עצורים במחנה עבודה, הועברו למלון סמוך לבירה פיונגיאנג לקראת שחרורם - כעת הם עושים את דרכם הביתה.

הנשיא דונלד טראמפ הודיע היום (רביעי) כי שלושה אזרחים אמריקנים ששהו במעצר בקוריאה הצפונית - שוחררו, והם בדרכם הביתה עם שר החוץ מייק פומפאו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שר החוץ מייק פומפאו עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און


"אני שמח להודיע כי שר החוץ מייק פומפאו נמצא באוויר בדרכו חזרה מקוריאה הצפונית עם שלושה גברים נפלאים שכולם מצפים לפגוש. נראה כי הם בבריאות טובה", כתב הנשיא בטוויטר. 

טראמפ הוסיף כי הוא יקבל את פניהם של פומפיאו ושל שלושת האזרחים המשוחררים כאשר הארבעה ינחתו בבסיס חיל האוויר "אנדרו" מחוץ לוושינגטון, מחר בשעה 2 בלילה EDT. "מאוד מרגש", כתב הנשיא בטוויטר. 

גורלם של שלושת הקוריאנים-אמריקנים קים האק-סונג, טוני קים וקים דונג-צ'ול היה אחד מכמה נושאים רגישים בדיונים לקראת פגישתם ההיסטורית של טראמפ וקים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית. 

טראמפ שלח את פומפאו לפיונגיאנג כדי ללוות את השלושה חזרה הביתה, לאחר שוושינגטון קראה לקים לשחרר אותם כמחווה של רצון טוב וכנות לקראת הפגישה ההיסטורית, שצפויה להתקיים בסוף החודש או בתחילת החודש הבא. 

בשבוע שעבר דווח כי שלושת העצורים הועברו ממחנה עבודה אל מלון סמוך לפיונגיאנג. "כפי שכולם יודעים, הממשל הקודם ביקש זמן רב את שחרורם של שלושת העצורים ממחנה העבודה הצפון קוריאני, אך הוא לא נענה. המשיכו לעקוב!", צייץ הנשיא טראמפ בטוויטר לפני שבוע.

באותם ימים דיווחה רשת CNN, מפי מקור שסירב להזדהות, כי השלושה צפויים להשתחרר באופן מיידי. הוא הוסיף כי עבודת ההכנה להעברתם החלה לפני כחודשיים, אז ביקר שר החוץ של קוריאה הצפונית בשוודיה והציע את הרעיון.


אזרחי קוריאה הדרומית צופים בטלוויזיה במפגש של מנהיג שכנתם מצפון ושר החוץ האמריקני


רשתות התקשורת בקוריאה הדרומית ציטטו פעיל מקומי שאמר כי השכנה מצפון העבירה את שלושת האמריקנים ממחנה העבודה למלון בפרברי הבירה. הפעיל, צ'וי סונג-יונג, סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי השלושההועברו בתחילת החודש שעבר בעקבות הוראה של הרשויות הבכירות.

"נראה כי ארצות הברית וקוריאה הצפונית קבעו תאריך לשחרור אותם אנשים", אמר צ'וי, "קוריאה הצפנית ככל הנראה רוצה לשקם את קשרי החוץ שלה ולטפח אותם". הוא הוסיף כי השלושה מבודדים בחדרים נפרדים באותו מלון, אך הוא אינו יודע מה עלה בגורלם מאז שהגיעו למקום.

בעקבות הדיווחים בשבוע שעבר אמרה דוברת של משרד החוץ כי אינה יכולה לאשר או להכחיש את הדברים בשלב זה. "ביטחונם ורווחתם של אזרחי ארצות הברית מחוץ לארץ נמצא בעדיפות העליונה של משרד החוץ. אנחנו פועלים כדי לוודא שאזרחי המדינה, שעצורים בקוריאה הצפונית ישובו הביתה במהירות האפשרית", אמרה.

רנדל ברנט, מקורב למשפחתו של טוני קים, אמר כי "בזמן שאנחנו מעודדים מהמומנטום הכללי, למשפחה אין שום מידע רשמי בנוגע לשחרור והם לא בקשר אתו מאז חודש יוני אשתקד". סול קים, בנו של טוני, פרסם ברשתות החברתיות כי הוא אופטימי, אך אין בידו שום מידע. "תודה לכולכם על התפילות המתמשכות ועל המאמצים לסייע בהחזרתם הביתה", כתב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE