הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מהפך שישנה את חיינו כמו הטלפון הנייד": מיזם המכונית האווירית של אובר ונאס"א
שני הגופים הכריזו על מטרה משותפת: כלי רכב מעופף עד 2023. סוכנות החלל תסייע לחברת הנסיעות בפיתוח התשתיות ותקנים. על פי התכנון, נוסעים יזמינו את השירות באמצעות האפליקציה הקיימת, בדומה לאופן שבו בוחרים בין רכב פרטי לבין SUV. חברות נוספות, כגון איירבס וגוגל, מפתחות מוצר דומה. מומחים מעריכים כי יקח זמן רב עד שהשירות יהיה זמין באופן רחב

חברת אובר וסוכנות האווירונאוטיקה והחלל הלאומי (נאס"א) הודיעו אתמול כי ישתפו פעולה במטרה ליצור מערך של מוניות מעופפות. כבר בשנת 2016 הודיעה אובר כי היא עתידה לפתח כלי רכב מעופף וחשמלי במטרה לשפר את התחבורה בתוך הערים הגדולות, להקל על עומסי התנועה ולספק תחבורה במחיר סביר. נאס"א הצטרפה לפרויקט לאחר כשנה כאשר תפקידה היה לפתח צורת ניהול ובקרה לכלי הרכב המעופפים, אך כעת תסייע הסוכנות בצורה רחבה יותר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כלי הרכב המעופף (באדיבות: אובר)


באובר אמרו השבוע כי נאס"א תסייע בניהול סימולציות של מערך כלי רכב מעופפים בסדר גדול רחב, והממצאים ישמשו לקביעת תקנים ממשלתיים. עוד ציינו באובר כי הם מקווים לפתוח את השירות בפני הקהל הרחב במהלך שנת 2023. על פי התכנון, נוסעים יזמינו את השירות באמצעות האפליקציה הקיימת, בדומה לאופן שבו בוחרים בין רכב פרטי לבין SUV. ולמרות שבאובר רוצים לכנות את הפרויקט כ"מונית אווירית", מדובר בכלי תעופה שהוא למעשה מסוק. שמו הרשמי הינו VTOL, ראשי תיבות למונח "המראה או נחיתה אנכית" (Vertical Takeoff Or Landing).

לכלי הרכב מראה חדשני ופשוט יותר מדגמים קודמים שרצתה אובר לפתח. רוב להבי הרוטור ניצבים כלפי מעלה, בדומה למסוק. "העיצוב עשוי לגרום לכלי רכב בטוח יותר", אמר סם קורוס, מומחה לבטיחות בתחבורה. אך חשוב לזכור כי אובר אינה החברה היחידה המפתחת כלי רכב מעופף. בין החברות שמפתחות מוצר דומה ניתן למצוא את גוגל וענקית התעופה האירופאית "איירבס". 

עם זאת, הציפיה היא שיעברו שנים רבות עד אשר הטכנולוגיה תהפוך לזמינה יותר בקרב רוב האנשים. כלי הרכב יצטרכו לנוע בצורה בטוחה בתוך מרחב אווירי צפוף, בקרבת מזל"טים ומטוסים. בדיקות בטיחותיות ותקנים חדשים ייכתבו והממשלה תצטרך לפתח תקנון בסיסי מינימלי, בדומה לכל אמצעי תחבורה. שיתוף הפעולה בין אובר לנאס"א הינו צעד ראשון בכיוון הזה. "ניידות אווירית יכולה להוות מהפך בצורה בה משנעים בני אדם ומטענים בתוך הערים, בדומה למהפך שהטלפון הנייד גרם על אורח חיי היום-יום של כולם", אמר ג'יוון שין, בכיר בנאס"א.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE