הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מסתמן: קיצוץ משמעותי בתוכנית CHIP לביטוח בריאות לילדים
ממשל טראמפ מבקש לקצץ שבעה מיליארד דולר מן התוכנית, שהוארכה בעשר שנים נוספות בתחילת השנה, בטענה כי מדובר ב"עודפים לא מנוצלים" - שאינם קיימים. החשש: הקיצוץ יבוא על חשבון השנים האחרונות של התקציב לעשור שאושר לאחרונה

הבית הלבן מבקש לקצץ בתקציב לתוכנית ביטוח הבריאות לילדים המכונה CHIP, כחלק מבקשה כוללת לקיצוץ בתקציבים שכבר הועברו על ידי הקונגרס. בקשת הקיצות (recission) של הנשיא כוללת קיצוץ של שבעה מיליארד דולרים לתוכנית הנהנית מתמיכה חוצת מפלגות, כחלק מקיצוצים בסך 15 מיליארד דולרים בסך הכל.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




שני מיליארד מן הסכום אמורים על פי הצעת הנשיא לבוא מפיקדון חירום המונע ממדינות להישאר ללא תקציב לצרכים חיוניים, והשאר מתקציבים שהקונגרס כבר העביר אבל טרם הוצאו על ידי המדינות. לדברי גורמים בממשל, הכסף שנועד לקיצוץ יבוא מ"עודפים" ולא יפגע בפעילות השוטפת של התוכנית, המיועדת לילדים שהוריהם מרוויחים מעל הרף המאפשר לקבל שירותי בריאות באמצעות מדיקייד, אולם פחות מכדי לאפשר להם לרכוש ביטוח בריאות בשוק הפרטי. התוכנית מבטחת כתשעה מיליון ילדים ברחבי ארה"ב, והיא פופולרית בקרב מצביעים ונבחרי ציבור משני צדי המפה הפוליטית.

תומכי התוכנית חוששים כי הקיצוץ יבוא למעשה לא מ"עודפים" שאינם קיימים, אלא מן התקציב לארבע שנים נוספות לתוכנית, בין השנים 2024-2028. תקציב התוכנית נגמר בספטמבר האחרון וברחבי  ארה"ב נפתח מסע לחץ להצילו. מדינות הזהירו כי בקרוב ייגמר להן התקציב להמשיך להפעיל את התוכנית, הורים מכל המגזרים פנו לחברי הקונגרס שלהם בדרישה להעביר חוק שימשיך את מימון התוכנית, ואפילו קומיקאי הלייט-נייט ג'ימי קימל פצח בקמפיין אישי בנושא.

בסופו של דבר הוארך מימון התוכנית בשש שנים בחקיקה מיוחדת ב-22 בינואר השנה, ומעט מאוחר יותר העבירו תקצוב לארבע שנים נוספות במסגרת העסקה להעברת התקציב הפדרלי השנתי. ניתוח של משרד התקציב של הקונגרס - מוסד על-מפלגתי - הראה כי מימון תוכנית CHIP ל-10 שנים נוספות, כפי שהועבר וכפי שמבקש כעת ממשל טראמפ לבטל בחלקו בשם ה"קיצוץ בבזבוז הפדרלי", למעשה יחסוך לממשל הפדרלי שישה מיליארד דולר לאורך 10 שנות התקציב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE