הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עיריית לוס אנג'לס ערכה אתמול רכישת נשק באופן אנונימי מאזרחים במטרה להפחית את כמות הרובים ברחובות
בשנה שעברה קבע ראש העיר אריק גרסטי כי בתוך חמש שנים, תוציא העירייה 20 אלף כלי נשק מהרחובות. נראה כי היעד השאפתני יושג הרבה לפני הדד-ליין. בשנה שעברה בלבד נאספו כ-7,500 כלי נשק

לוס אנג'לס ערכה אתמול שני אירועים לרכישה של נשקים מאזרחים באופן אנונימי, במטרה לצמצם את אירועי הירי בעיר. האירועים התקיימו בחסות של מחלקת העירייה למאבק בתופעת הכנופיות ופיתוח צעירים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנסים למנוע את הגעת הנשקים לעבריינים, או לילדים. אילוסטרציה

העירייה החליטה לאפשר לבעלי נשק למכור אותם באופן אנונימי, בלי שיצטרכו לתת הסברים, בתמורה לתווי קנייה. מי שמסר אקדח, רובה או רובה ציד קיבל תו קנייה בשווי מאה דולר, ומי שמסר רובי סער קיבל תווי קנייה בשווי 200 דולרים.

תווי הקנייה הוענקו למי שהביא את הנשקים שלו למקומות שהוסדרו מראש לאירוע, כשהם לא טעונים ונמצאים במכל נעול או בתא מטען.

"פחות נשקים משמע פחות סיכוי לאירועי פשיעה ולתאונות טרגיות שהורסים את המשפחות והקהילות שלנו", אמר ראש העירייה אריק גרסטי, "אנחנו נמשיך להפחית באלימות החמושה בלוס אנג'לס. חלק גדול מהמהלך הזה הוא עבודה מול בעלי הנשקים האחראים, שמוכנים להוציא את כלי הנשק המסוכנים והלא-רצויים מהרחובות ומהבתים - כך שהם לא יוכלו להגיע לידיהם של עבריינים או של ילדים".

גרסטי הוסיף כי צמצום האלימות נמצא בראש סדר העדיפויות שלו, והוא אף חתם על חוקים שאוסרים על החזקת מחסניות שמכילות תחמושת רבה ועל חוקים שדורשים כי נשקים יאוחסנו ויוחזקו נעולים בבתים כאשר לא נעשה בהם שימוש.

בשנה שעברה הצליחה העירייה לאסוף קרוב ל-800 כלי נשק במהלך האירוע השנתי לרכישת כלי נשק שעורכת המשטרה. בין הנשקים שנאספו אז היו רובי עוזי, קלצ'ניקוב ומטול רקטות נגד טנקים.


מפקד משטרת לוס אנג'לס בוחן כמה מהנשקים שהוצאו מהרחובות בשנה שעברה


ראש העירייה הכריז בשנה שעברה על יעד של הוצאת 20 אלף כלי נשק מהרחובות בתוך חמש שנים. העירייה עוברת את ההערכות עד כה, והיא אספה 7,300 כלי נשק בשנה שעברה. מדובר בכמות הנשקים הגבוהה ביותר מאז שנת 2013, כך עולה מנתונים שפרסמה לשכת ראש העירייה.

גרסטי הורה למשטרה המקומית לנקות את הרשימה של מי שמחזיק נשק למרות שאסור לו - בהם עבריינים ובעלי עבר של אלימות במשפחה או הפרעות נפשיות קשות. באמצע החודש שעבר הצליחה המשטרה במשימה וצמצמה את הרשימה ל-0.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE