הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בדרך לפיוס היסטורי? פומפאו: "נסיר את הסנקציות מעל קוריאה הצפונית אם תזנח את תכנית הגרעין שלה"
מזכיר המדינה האמריקאי, שנפגש עם קים ג'ונג און, אמר כי "הוא יקבל את הטוב ביותר שיש לאמריקה להציע - את היזמים שלה. אנחנו יכולים ליצור שם שגשוג אמיתי"

מזכיר המדינה האמריקאי מייק פופמאו הצהיר היום כי ארצו תסיר את הסנקציות מעל קוריאה הצפונית אם זו תזנח את תוכנית הגרעין שלה לחלוטין. ההכרזה של פומפאו מגיעה לאחר התקרבות ניכרת בין קוריאה הצפונית לארצות הברית. כזכור, פומפאו נפגש לאחרונה עם מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, ושב לארצו עם שלושה אסירים אמריקאים שהיו כלואים במדינה הטוטליטרית באשמת "פגיעה בביטחון המדינה". קים ג'ונג און אמור להיפגש בקרוב עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, לפסגה היסטורית שתתקיים בסינגפור ב-12 ביוני.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו. "קים יקבל מאמריקה את הטוב ביותר שיש לה להציע". צילום: ה-CIA


פומפאו אמר כי ארה"ב לא תשקיע את כספי משלם המסים כדי לעזור לקוריאה הצפונית, אך היא בהחלט מוכנה "להסיר סנקציות" כדי לסלול את הדרך להשקעות פרטיות של חברות אמריקאיות בתשתיות, באנרגיה ובחקלאות של המדינה הענייה. "מה שיושב הראש (של המפלגה הקומוניסטית) קים יקבל מאמריקה הוא הדבר הטוב ביותר שיש לנו להציע - היזמים שלנו, לוקחי הסיכונים שלנו, ספקי ההון שלנו". לדבריו, "קוריאה הצפונית זקוקה לאנרגיה עבור אזרחיה. הם זקוקים מאוד לציוד חקלאי וטכנולוגיה. אנחנו יכולים ליצור תנאים לשגשוג כלכלי אמיתי עבור אזרחי קוריאה הצפונית שיתחרה בזה של קוריאה הדרומית".


כזכור, דבריו של פומפאו מגיעים, בין היתר על רקע הודעת פיונגיאנג לפיה היא מתכוונת לסגור את אתר הניסויים הגרעיני שלה במהלך חודש מאי. לדברי מזכיר המדינה, "כל צעד שהצפון-קוריאנים יכולים לעשות כדי להקטין את הסיכוי שאזרחים אמריקאים יושמדו או יחוסלו הוא חדשות טובות לעם האמריקאי ולעולם כולו".


בתוך כך, הפנטגון מסר כי האסירים האמריקאים עזבו את המרכז הרפואי הצבאי על שם וולטר ריד והתאחדו עם משפחותיהם. לדברי לויטננט קולונל מייק אנדרוז, דובר מחלקת ההגנה, האסירים לשעבר קים דונג צ'ול, קים סאנג דוק וקים האק סונג "אסירי תודה, במצב רוח חיובי ומתמודדים היטב".

ואילו יועץ הביטחון של הבית הלבן, ג'ון בולטון אמר כי עתידה של קוריאה הצפונית יכול להיות "חזק בצורה שלא תיאמן", אם אכן תתפרק מנשקה הגרעיני. "הם יכולים להיות אומה נורמלית, לתקשר עם יתר העולם, כמו קוריאה הדרומית", אמר.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE