הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פול ראיין מנסה להרגיע קבוצות ימין ומרכז במפלגה שמעוניינות להעביר חוקי הגירה משלהם
נראה כי הבחירות הקרבות פתחו את התאבון של חברי המפלגה, וגורמים שונים מעוניינים להעביר חוקי הגירה שיגנו על "החולמים הצעירים" מפני גירוש. כמה מהם רוצים להעניק אזרחות לאותם מהגרים צעירים

יושב ראש בית הנבחרים פול ראיין מנסה לעצור את הניסיון של גורמים בימין ובמרכז המפלגה הרפובליקנית להעביר הצעת חוק שתגן על מהגרים צעירים, שנכנסו באופן לא חוקי, מפני גירוש. ראיין הזהיר את הגורמים השונים כי תהיה זו "טעות גדולה" אם ימשיכו לקדם את ההליך במטרה לכפות סדרה של הצבעות על ארבע הצעות חוק שונות בנושא המהגרים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפגינים תומכים בהשארת "החולמים הצעירים" בארצות הברית


כמה מחברי המפלגה הרפובליקנית חוששים כי דיון כזה עשוי להוביל לאישור חוק הגירה שיגרום לכעס בקרב הרפובליקנים השמרנים בזמן רגיש, כאשר יש רק עוד כחצי שנה עד לבחירות שבחודש נובמבר.

מנהיג הרוב, קווין מק'קרתי אמר לחברי מפלגתו בפגישה פרטית כי הדברים הולכים בכיוון הנכון עבורם, וכי "אין צורך ליצור בעיה משלנו", אמר חבר המפלגה שביקש להישאר בעילום שם.

ראיין אמר כי הוא פועל עם הבית הלבן על צעדים שיביאו את תמיכתו של הנשיא דונלד טראמפ. במסיבת עיתונאים שערך יו"ר המפלגה הוא לא מסר פרטים על לוח הזמנים הצפוי לקידום החקיקה הזו.

עד כה, 20 מתוך 235 חברי המפלגה חתמו על עצומה בניסיון לכפות דיון בנושא הגירה שבו תיבחר הצעת החוק שתועבר לסנאט. הם אפילו רוצים לחבור לחברי המפלגה הדמוקרטית כדי לשלוף הליך חקיקה נדיר של אי-אמון. כמה מתוך אותם 20 שחתמו על העצומה נמצאים לקראת פרישה, בעוד שהאחרים נחשבים מתונים שמעוניינים בשינוי בבחירות בנובמבר, והם מייצגים מחוזות שבהם יש היספאנים רבים.

אחת מארבע הצעות החוק העוסקות בהגירה, שנוסחה יחד עם חברי המפלגה הדמוקרטית, תסלול ל"חולמים הצעירים" - ילדים מהגרים שנכנסו לארץ באופן לא חוקי - את הדרך לאזרחות אמריקנית.


יצליח להרגיע את הרוחות במפלגה? פול ראיין


הצעת חוק אחרת, אותה מוביל יו"ר הוועדה למשפט בוב גודלייט, תעניק הגנה זמנית לאותם צעירים, אך לא תעניק להם אזרחות. בהצעת החוק הזאת תומכים יותר רפובליקנים שמרנים.

בפני ראיין ניצבים גם אתגרים מכיוון חברי המפלגה השמרנים, שהודיעו כי יסרבו לחתום על הצעת חוק אחרת, שעוסקת בחקלאות, במידה וראיין לא יאפשר להצביע בדיון המיוחד גם על הצעת החוק שמקדם גודלייט.

בחודש ספטמבר האחרון אמר טראמפ כי הוא מפסיק את ההגנה על "החולמים הצעירים", תכנית שהחלה בשנת 2012, בתקופת כהונתו של ברק אובמה. התכנית מגנה על כ-800 אלף מהגרים צעירים מפני גירוש, ומאפשרת להם ללמוד ולעבוד תחת הגנה זמנית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE