הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש עיריית ניו יורק למשטרה: הפסיקו לעצור תושבים על עישון מריחואנה
בצעד נוסף לעבר הלגליזציה, הורה דה-בלאסיו לשנות את הגישה למעשני הסם במקומות ציבוריים. בנוסף, הוקמה ועדה בתוך המשטרה שתבדוק את נהלי אכיפת החוק בנושא. גם התובע המחוזי בעיר מצטרף: "משימתינו היא מערכת של צדק השווה בפני כולם"

ראש עיריית ניו יורק ביל דה-בלאסיו הורה לצמרת המשטרה להפסיק לעצור תושבים שנתפסים בזמן עישון מריחואנה ברחובות העיר. כעת, עישון בציבור יכול להוביל למעצר, אך אחזקה בכמות קטנה גוררת זימון לשימוע בלבד, בדומה לקנס על מהירות הנהיגה. כעת מנסה ראש העיר לשנות את זה בכך שאנשים הנתפסים מעשנים ברחובות יוזמנו לשימועים, ולא יעצרו. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו (צילום: Shutterstock)


דה-בלאסיו גם מינה ועדה מיוחדת בתוך המשטרה שתבדוק את כלל נהלי אכיפת החוק הקשורים לצריכה אישית של מריחואנה, והיא צפויה להגיש את מסקנותיה בתוך 30 יום. אך כבר עתה ברור כי ראש העיר רוצה לשנות את גישת המשטרה, לכל הפחות בנושא העישון הציבורי. 

סיי וונס, תובע מחוז מנהטן, אמר בשבוע שעבר כי משרדו יחדול מהגשת כתבי אישום על אחזקה ועישון מריחואנה בכמויות קטנות החל מהראשון באוגוסט. תחת החוק כעת, חשודים עוברים תהליך פלילי מלא, לרבות מתן טביעות אצבעות והופעה בבית המשפט. בשנת 2017 נעצרו כ-5,500 אנשים באשמה של עישון ציבורי או אחזקת כמות קטנה של מריחואנה. על החלטתו לשנות הגישה אמר וונס כי "משימתינו המשותפת של משרד התובע ועיריית ניו יורק היא מערכת של צדק השווה בפני כולם. מעצרם והעמדתם לדין של מעשני מריחואנה, לא משרתת את מטרה זו". 


הפגנת תושבי ניו יורק כנגד מדיניות המריחואנה של המשטרה צילום: Shutterstock)


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE