הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האתגר של פייסבוק: בקרי פרטיות רבי עוצמה - אבל לא מסובכים מדי
מאז התפוצצה פרשת קיימברידג' אנליטיקה, אנשים רבים יותר מתעניינים באופציות שפייסבוק מעמידה לרשותם כדי לאבטח את המידע שלהם. פייסבוק עובדת על הגברת השקיפות והנגשת הכוח למשתמשים, אבל כמו שיודע מנהל המוצר דייויד בייסר: "אנשים לא ממש מתעניינים בדיון הטכני. הם פשוט רוצים לדעת שהמידע שלהם בטוח"

פייסבוק אמורה להיות דרך מהנה לבזבז קצת זמן, אבל כשצריך לקחת הפסקה מלייקים כדי לעצב את הגדרות הפרטיות, זה נהיה פחות כיף. החברה מודעת לבעייתיות של המערכת, והיא מנסה לטפל בהם באמצעות שינויים בעיצוב האתר, כמו גם בסגל הבכיר של החברה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הבטיח את כלי מחיקת ההיסטוריה. עובדים על זה. (צילום: CSPAN)



"אחת מתופעות הלוואי הטובות של כל פרשת קיימברידג' אנלטיקה הוא שאנשים לומדים על בקרי הפרטיות שלנו", אמר מנהל המוצר של החברה, דייויד בייסר. החברה מבקשת להגביר את המודעות לבקרי הפרטיות, שמשתמשים רבים כלל אינם מודעים אליהם. במהלך עדותו של הבעלים והיו"ר מארק זאקרברג בקונגרס בחודש שעבר, נראו כמה סנאטורים מופתעים לשמוע על ההגדרות והאפשרויות שזמינות למשתמשים.

בייסר מופקד על צוות הפרטיות המרכזי החדש בחברת פייסבוק, שיפקח על הפרטיות והשימוש במידע בכל רחבי הרשת החברתית, ויפעל להאחדת החוויה. מחלקה זו שוכרת מאות מהנדסי תוכנה בימים אלה. הפרויקט הראשון שלה הוא פונקציה של "מחיקת היסטוריה" (Clear History) - כלי שימחק מידע שפייסבוק אספה מאתרים ואפליקציות חיצוניים. זאקרברג הכריז על הכלי החדש בכנס המפתחים של החברה בתחילת החודש, והוא צפוי להיות מושק תוך מספר חודשים.

מסך ההגדרות הראשי כיום עלול להיות מרתיע למשתמש הממוצע. מדובר בתערובת של ממשקים ישנים וחדשים, והלשון היבשה בה הוא מנוסח עלול לקחת זמן לעכל. "חלק מהתגובות שאנחנו מקבלים הן "וואו, זה מדהים שאתם מציעים רמה כזו של שקיפות, אבל זה מרגיש כמו המון עבודה", אמרה ל-CNN שרה אפס, מנהלת השיווק של מוצרי מודעות בפייסבוק.


תופעת לוואי מבורכת לפרשה קשה. דייויד בייסר (צילום: פייסבוק)



החברה מנסה טכניקות שונות כדי לפתות את המשתמשים להשתלט על ההגדרות שלהם. החברה השקיעה יותר בקידום אפשרויות ההגדרות לאחר שערוריית קיימברידג' אנליטיקה, בה נחשף כי חברת המידע הפוליטי אספה מידע על יותר מ-50 מיליון אמריקאים באמצעות אפליקציות צד-שלישי בפייסבוק, תוך הסתרת העובדה כי המידע ישמש להתאמת תכנים פוליטיים למשתמש.

פייסבוק קידמה דרך לבדוק את בקר המודעות בראש פיד החדשות. היא גם איחדה את הגדרות הביטחון והפרטיות הפופולריות ביותר, שהיו מפוזרות במקומות שונים בתוך תפריט ההגדרות, בתפריט חדש של "קיצורי דרך לפרטיות". אבל למרות הקידום והמיקום הבולט באפליקציה ובאתר, פייסבוק גילתה שמתמשים רבים גוללים ביעף על פני הקישורים האלה.

ג'ולי ז'או, סמנכ"ל העיצוב של פייסבוק, אומרת שהיא מחפשת ללא הרף אחר דרכים להוציא את הבקרים מתפריט ההגדרות ולהעמידם מול עיני אנשים כשהם זקוקים להם. "אם אנשים לא יודעים שהם קיימים או לא יודעים איך להשתמש בהם או איפה למצוא אותם, אז אתה פותר את הבעיה רק למיעוט שיש לו מוטיבציה גבוהה מאד", אמרה ז'או. לדבריה, פייסבוק גילתה שמועיל יותר להציף את אפשרויות ההגדרות ברגע המתאים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE