הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הצביעות של אוליבר נורת', ראש ה-NRA הנכנס
בתגובה לטבח בטקסס האשים ראש ה-NRA הנכנס, הקולונל לשעבר אוליבר נורת', ששמו הוכתם בפרשת איראן-קונטראס, את "תרבות האלימות" ש"הצעירים ספוגים בה" במגפה הבלתי פוסקת של מקרי ירי המוני. רק שאותו אוליבר נורת' גם קידם וכיכב באחת ממהדורות המשחק "קול אוף דיוטי" שכל-כולה האדרת "תרבות האלימות"

ראש ה-NRA הנכנס, הקולונל בדימוס אוליבר נורת', מאשים את "תרבות האלימות" במקרי הירי ההמוני, אבל הוא עצמו היה מעורב בעבר ביצירת אחד ממשחקי "קול אוף דיוטי". נורת', ששמו הוכתם בשערוריית איראן-קונטראס אמר לפוקס ניוז ביום ראשון גם כי התרופה נגד הפרעות קשב וריכוז ריטאלין גם היא אשמה בחלקה במקרי אלימות כמו זה בבית הספר התיכון בסנטה פה שבטקסס, שם נרצחו עשרה בני אדם.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טובל ושרץ בידו? נורת' (צילום: גטי)



"הבעיה היא שאנחנו מנסים כמו השד לטפל בתסמינים מבלי לטפל במחלה", אמר נורת', "והמחלה במקרה הזה אינה התיקון השני לחוקה. המחלה היא צעירים שספוגים בתרבות של אלימות". בדבריו התייחס נורת' בעיקר לסרטים אלימים ופסח על מוצרי תרבות כמו משחקי מחשב - וכנראה שלא במקרה.

בנובמבר 2012 יצא לחנויות המשחק "קול אוף דיוטי - בלאק אופס 2" - המשחק התשיעי בסדרת משחקי הירי-בגוף-ראשון הפופולרית. מי שימש לא רק כמדובב במשחק, אלא גם קידם אותו בהתלהבות בטריילרים ו"סרט תעודה". "אין עוד שדה קרב מוגדר. האויב יכול להיות בכל מקום והוא יכול להיות כל אחד", מטעים נורת' בקולו ב"טריילר תחקיר תיעודי" שהופק למשחק, ש"מזהיר" (מתרברב) בכלי נשק צבאיים חדשים ורבי-עוצמה. במשחק, למי שלא מכיר, יוצא השחקן לירות בשלל אויבים במשימה ב"פיקודו" של נורת', שהורשע ואז זוכה בערעור על חלקו במזימה למכור נשק לאיראן בכדי לממן מיליציות ימניות רצחניות בניקרגואה.

"האדם מספר אחד שמלמד שימוש לא-אחראי בכלי נשק הוא המעסיק של כל האליטות האלה, הוליווד, טלוויזיה ותעשיית המשחקים", אמר ראש ה-NRA היוצא וויין לה-פייר לאחר הטבח בלאס וגאס, שם נרצחו 59 בני אדם. בתגובה לדבריו של נורת מסר ארגון אבריטאון פור גאן סייפטי, המקדם חוקי נשק נוקשים יותר, כי "העם האמריקי יודע מי אשם יותר מכל באלימות כלי נשק: האפולוגיסטים של ה-NRA שתמיד מפנים אצבע אל כל אחד אחר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE