הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הראשונים בעולם: מטוס החמקן F-35 של צה"ל ביצע תקיפות מבצעיות
מפקד חיל האוויר חשף בציוץ בטוויטר כי מטוסי ה"אדיר" כבר השתתפו במספר תקיפות, אך סירב לפרט; הערכה: תקף בסוריה. המטוס הראשון הגיע לארץ לפני שנה וחצי כבר עתה עושה היסטוריה, בדומה ל-F15 ו-F16

אחרי יותר משני עשורים של פיתוחים, מטוס ה-F35 הפך למבצעי לאחר שחיל האוויר הישראלי הפעילו במספר תקיפות. "מטוסי ה'אדיר' כבר מבצעיים וטסים למשימות מבצעיות. אנחנו הראשונים בעולם שביצעו תקיפה מבצעית הראשונה בF-35", כך אמר מפקד חיל האוויר האלוף עמיקם נורקין באמצעות חשבון הטוויטר של צה"ל. מפקד חה"א כמובן לא ציין באיזה תקיפות מדובר, אך ניתן לשער כי המטוס היה מעורב בשרשרת התקיפות כנגד מטרות איראניות בסוריה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מטוסי ה"אדיר", בעת שעשו דרכם לארץ


כזכור, המטוס נחשב למתקדם ביותר בעולם, בעיקר בזכות היכולות החמקניות שלו. אך מעבר לכך, מדובר באחד המטוסים הכי מהירים וניידים, המסוגל לפגוע במטרות שלו בצורה יותר מדויקת מכל מטוס קרב אחר. סיבות אלו הובילו את ראשי מערכת הביטחון בישראל להגיע לסיכום על רכישתם כחלק מעסקה המוערכת ב-38 מיליארד דולר. עם כניסתה של רוסיה לזירה הסורית והצבתן של סוללות הגנה אוויריות מתקדמות כגון S-300 ו-S-400, בישראל ראו חשיבות גדולה בשמירת העליונות האווירית במזרח התיכון. 


מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין


עד כה נבנו כ-300 דגמים של ה-F35, וניתן למצוא את המטוס בחילות האוויר מערביות, לרבות איטליה, יפן, הולנד, דרום קוריאה וכמובן ארה"ב. רבים סברו כי ישראל כבר עשתה שימוש ב-F35, אך ההודעה היום מבטלת כל צל של ספק. זוהי לא הפעם הראשונה שבה חיל האוויר רושם היסטוריה בהפעלת המטוסים המתקדמים בעולם. בשנת 1979, ישראל רשמה את הפלת המטוס הראשון שנעשתה באמצעות ה-F15, וזאת כחמש שנים לאחר שנכנס לשימוש. כעבור שנתיים, גם ההפלה הראשונה באמצעות מטוס ה-F16 התבצעה בחיל האוויר הישראלי, אז הופל מסוק סורי מעל בקעת לבנון. וכעת גם ה"אדיר" נכנס לרשימה המכבודת, למרות שלא הפיל מטוס אויב.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE