הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נשלח הביתה להחליף חולצה עם כיתוב בעד טראמפ - וחזר לבית הספר עם תביעה על פגיעה בחופש הביטוי
"לבית הספר אין בעיה עם חולצות פוליטיות, כל עוד הן לא בעד טראמפ" אומר הנער התובע. חבריו לספסל הלימודים טענו כי המסר בעד החומה עם מקסיקו פוגע בהם ובסגל ההוראה

בני נוער לא ממש אוהבים שאומרים להם מה לעשות ומה ללבוש, בטח ובטח אם זאת החלטה של בית הספר. רוב התלמידים מקבלים בסופו של דבר את המרות ומיישרים קו עם מדיניות מוסד הלימודים. אבל יש גם מי שלא מוכן לוותר ולוקח את בית הספר עד לבית המשפט, כי לפעמים חולצה היא יותר מסתם חולצה.

לבית ספר תיכון ליברטי במדינת אורגון מדיניות הלבוש עלתה ביוקר, לאחר שתלמיד החליט לתבוע את המוסד מכיוון שהתבקש להצניע  את החולצה שלבש. הסיבה? על הטי שירט הופיע כיתוב המביע תמיכה בנשיא דונלד טראמפ ובמדיניות החומה עם מקסיקו. בין היתר הודפס על הבגד גם הציטוט מעורר המחלוקת "החומה הרגע הפכה גבוהה יותר ב-10 פיט". לדברי התלמיד, אדיסון ברנס, מוריו אמרו לו כי עליו לדאוג להסתיר את הכיתוב או ללכת הביתה ולהחליף לחולצה אחרת.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החולצה המדוברת. "החומה הפכה הרגע לגבוהה יותר"


ברנס, 18, החליט לבסוף ללכת הביתה ולחזור עם חולצה קצת פחות מאתגרת פוליטית. אבל זה לא אומר שהוא שכח מהתקרית והמשיך הלאה. "זכותי להשתמש בתיקון הראשון לחוקה ומה שבית הספר עושה זה ממש לא בסדר" אמר השמיניסט לאחר שהגיש תביעה נגד המוסד בו הוא לומד.


התלמיד העניק מספר ראיונות לכלי תקשורת שונים באורגון וסיפר שחבריו לספסל הלימודים דווקא מגיעים עם חולצות פוליטיות וזה לא מפריע לאף אחד - כל עוד לא מדובר בחולצות שאוהדות את הנשיא. תלמידים אחרים מסבירים שהסיבה שברנס התבקש להחליף את החולצה היא שבני נוער ומורים רבים במוסד הם ממוצא לטיני ונפגעו באופן אישי מהמסר. "תלמידים עצרו ושאלו אותי אם ראיתי את החולצה. זה היה מעליב" סיפר אחד מהם.


גם בתביעה שהוגשה צויין במפורש שתלמידים אחרים נפגעו מהחולצה. זה לא הפריע לברנס לדרוש כי בית המשפט יכיר בזכותו ללבוש את החולצה מתוקף התיקון הראשון לחוקה. כמובן שבנוסף הנער דרש גם פיצוי כספי על האירוע. 


בבית הספר אמרו כי הם קיבלו את התביעה וכי הם מסרבים להגיב בשלב זה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE