הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סקר חדש מגלה שנתוני התמיכה בחוקי הנשק לא עלו בעקבות הטבח בבית הספר סטונמן דאגלאס
הסקר, שנערך לפני הטבח האחרון בבית ספר בטקסס ובו נהרגו 10 בני אדם, מראה כי נתוני התמיכה בחוקים חדשים חזר לשיעור שלפני המעשה המחריד בפלורידה

לטבח בבית הספר בפארקלנד, פלורידה, הייתה השפעה על הדרישה בציבור לחוקי נשק מקיפים יותר, אך היא הולכת ומצטמצמת. כך עולה מסקר של סוכנות הידיעות רויטרס\איפסוס שפורסם היום (רביעי).


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מעצר היורה בטבח בפארקלנד, פלורידה


התמיכה של תושבי המדינה לחוקי נשק נוקשים יותר עולה באיטיות הדרגתית לאורך השנים האחרונות. לרוב, לאחר מעשי טבח כאלה, התמיכה בחוקי הנשק מזנקת. עם זאת, ברוב המקרים, לאחר כמה חודשים, הנסיקה דועכת והמספרים חוזרים לאותם נתוני תמיכה שהיו לפני הטבח.

על פי הסקר החדש, 69 אחוזים מהאמריקנים הבוגרים תומכים בהקשחת חוקי הנשק, או באיסור מוחלט על החזקת נשק. מדובר בירידה של שישה אחוזים מהסקר הראשון שנערך בנושא בסוף חודש מרץ, לאחר הטבח בבית הספר סטונמן דאגלס בפארקלנד. למעשה, על פי נתוני הסקר, למרות הטבח בבית הספר, אין שינוי במספר התומכים בחוקי נשק חדשים, או באיסור על החזקת נשק.

הסקר נערך בקרב כ-3,500 בוגרים, בין ה-5 במאי ל-17 במאי. חשוב לציין כי הנתונים נאספו לפני הירי בתיכון בסנטה פה, טקסס, בו נהרגו עשרה בני אדם.


מפגינים קוראים לחוקי נשק נוקשים יותר בעקבות הטבח בבית הספר בפארקלנד


דיוויד הוג, אחד ממנהיגי התלמידים שהקימו את קול המחאה הארצי לאחר הטבח, אמר כי המדדים להצלחת המחאה לא נעשית באמצעות סקר דעת קהל, אלא במספר חברי הקונגרס שנתמכים על ידי איגוד הנשק האמריקני יאבדו את כסאם בעקבות בחירות אמצע הקדנציה.

"אנחנו יכולים לקבל את כל התמיכה הציבורית שאנחנו רוצים, אך אם הציבור לא יצא החוצה ויצביע - לא תהיה לנו תוצאה", אמר.

מנגד, הנשיא טראמפ וחברי המפלגה הרפובליקנית, שחולשים על שני בתי הקונגרס, תומכים בבעלות פרטית על נשק. תומכי הזכויות האלה מאמינים כי אותם נבחרים ימשיכו לכהן גם אחרי הבחירות הקרובות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE