הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מעלה הילוך: טראמפ מגביר את התקפותיו כנגד גורמי אכיפת החוק
הנשיא טען כי פרשת Spygate בנוגע למעורבות רוסית בבחירות לנשיאות ב-2016 יכולה עוד להתברר כ-"אחד הסקנדלים הפוליטיים הגדולים בהיסטוריה!" הנשיא התייחס לדיווחים על כך שסוכנויות אכיפת החוק הסתמכו על מידע שסיפק להם פרופסור שעבד בעבר באוניברסיטת קיימברידג' בנוגע לקשרים שהיו לו עם שני אנשים שהיו קרובים לקמפיין הנשיאות של טראמפ ומעורבים בחקירה המיוחדת בהנהגתו של ראש ה-FBI לשעבר, רוברט מולר

הנשיא דונלד טראמפ ממשיך להקצין את התבטאויותיו כנגד גורמי אכיפת החוק בארה"ב, כשהוא מתעורר הבוקר במצב רוח קרבי במיוחד ועם אצבע קלה על הדק הטוויטר. טראמפ טען כי פרשת Spygate, כפי שהוא מכנה את חקירות ה-FBI וה-CIA בנוגע למעורבות רוסית בבחירות לנשיאות ב-2016, יכולה עוד להתברר כ-"אחד הסקנדלים הפוליטיים הגדולים בהיסטוריה!"

הנשיא התייחס לדיווחים על כך שסוכנויות אכיפת החוק הסתמכו על מידע שסיפק להם פרופסור שעבד בעבר באוניברסיטת קיימברידג' בנוגע לקשרים שהיו לו עם שני אנשים שהיו קרובים לקמפיין הנשיאות של טראמפ ונחקרו בחקירה המיוחדת בהנהגתו של ראש ה-FBI לשעבר, רוברט מולר. טראמפ תקף את חקירת מולר מיד כשהחלה לאחר שפיטר את ג'יימס קומי מתפקידו כראש ה-FBI. טראמפ מכחיש מכל וכול שהייתה מעורבות רוסית שעזרה לו להיבחר לנשיאות ותיאר היום פעם נוספת את החקירה כציד מכשפות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התעורר הבוקר במצב רוח קרבי.


מוקדם יותר השבוע צייץ טראמפ כי יורה למשרד המשפטים לפתוח בחקירה באשר לשאלה אם רשויות אכיפת החוק "חדרו" לקמפיין שלו לנשיאות "למטרות פוליטיות" או "עקבו אחריו". 

בהופעה ברשת ABC אמר אתמול ראש המודיעין הלאומי לשעבר, ג'יימס קלאפר, כי סוכנים אמריקאים לא ריגלו אחרי טראמפ, אלא אחרי רוסיה. הוא טען כי טראמפ צריך להיות מרוצה מכך שאותם סוכנים ניסו להגן על הקמפיין שלו מהתערבות חיצונית. "לא, ג'יימס קלאפר. אני לא מרוצה. ריגול אחרי קמפיין צריך להיות לא חוקי", צייץ הבוקר טראמפ. 

הפרופסור מקיימברידג', סטיבן הלפר, עבד במשך שנים רבות כיועץ למדיניות חוץ, כולל בממשלים של נשיאים רפובליקאים. הוא גם היה חלק מצוות חשיבה של הפנטגון בזמן נשיאותו של ברק אובמה, אך עבד על עניינים שאינם קשורים לחקירה על רוסיה. "אם האיש שהוכנס בשלב כל כך מוקדם לקמפיין שלי לא היה מרגל שנשלח על ידי הממשל הקודם מסיבות פוליטיות, איך זה שהוא קיבל כמות עצומה של כסף עבור שירותיו - הרבה יותר מהנורמלי", צייץ טראמפ. "תעקבו אחרי הכסף!"


סטיבן הלפר הוא הפרופסור מקיימברידג' אותו מאשים טראמפ בריגול אחר הקמפיין שלו לנשיאות.


מוקדם יותר השבוע טראמפ הזהיר שהוא עלול לנסות להפעיל יותר השפעה על משרד המשפטים "כי מה שקורה זה ביזיון". הנשיא ביקר בחריפות את שר המשפטים על כך שפסל את עצמו מלפקח על החקירה בנושא רוסיה או להיות מעורב בו בכל דרך. השר ג'ף סשנס נאלץ לעשות זאת לאחר שהתברר כי נפגש עם שגריר רוסיה בארה"ב, סרגיי קיסיליאק, כשהיה חבר בכיר בצוות הקמפיין של טראמפ. בנוסף התייחס טראמפ בעקיפין לחקירות והחרמת המחשבים שביצעו חוקרי מולר בישראל, ואמר כי "לאחר שלא מצאו דבר, מולר וחוקריו מרחיבים את החקירה שלהם לכל העולם".

למרות טענות הרפובליקאים על כך שחקירתו של מולר מתמשכת ללא תוצאות, העובדות הן שבשנה שעברה מאז שהחלה הוגשו על ידי מולר 13 כתבי אישום נגד אזרחים רוסים על התערבות בבחירות והושגו שש הודאות באשמה של נאשמים אמריקאים, רובן על שקרים לחוקרים. בנוסף הואשם מנהל הקמפיין של טראמפ לשעבר, פול מנאפורט, בשלל עבירות פיננסיות ואחרות.

לשם השוואה, חקירותיה של הילארי קלינטון על אשמה או רשלנות כביכול בתקרית רצח השגריר על ידי מפגינים בבנגאזי, ועל פרשת האימיילים, נמשכו ארבע שנים ושנתיים בהתאמה, והניבו אפס כתבי אישום. גם חקירת התובע המיוחד קן סטאר נגד בני הזוג קלינטון בפרשת "ווייטווטר" בשנות ה-90 נמשכה שנים ארוכות ולא הניבה דבר בנושאים בהם התיימרה לעסוק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE