הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היסטוריה בארה"ב: אישה אפרו אמריקנית מועמדת לתפקיד מושלת ג'ורג'יה
סטייסי אברמס, עורכת דין בת 44, תהיה מועמדת מטעם המפלגה הדמוקרטית לראשות המדינה הדרומית. היא האישה השחורה הראשונה שמועמדת לתפקיד מושלת מטעם מפלגה גדולה

היסטוריה בארצות הברית: סטייסי אברמס (44), עורכת דין מג'ורג'יה, נבחרה היום למועמדת מטעם המפלגה הדמוקרטית לכהונת המושלת בג'ורג'יה. אברמס היא האישה האפרו-אמריקאית הראשונה שמועמדת מטעם אחת משתי המפלגות הגדולות למשרת מושל בארה"ב. אם תיבחר, בבחירות אמצע הקדנציה שייערכו בנובמבר 2017, תהפוך כמובן אברמס למושלת השחורה הראשונה בתולדות ארצות הברית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אברמס חוגגת ניצחון. "אנחנו חלק מההתנגדות". צילום: ג'ון בייזמור, איי.פי


אברמס, לשעבר מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים של ג'ורג'יה, מדינה בעלת רוב רפובליקני מסורתי, התמקדה בקמפיין שלה בצעירים, שחורים, היספאנים ונשים. היא זכתה לתמיכת הילרי קלינטון וברני סנדרס, שהתמודדו על תפקיד מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ב-2016.


בנאומה אמרה אברמס כי היא מייצגת את "ג'ורג'יה של המחר". היא הוסיפה כי "אנחנו כותבים את הפרק הבא בהיסטוריה של ג'ורג'יה, שבו אף אחד אינו בלתי נראה או בלתי נשמע".


הרפובליקני המוביל, קייסי קיגל. מועמד המפלגה ייקבע ב-24 ביולי. צילום: טוד קירקלנד, איי.פי


אברמס גברה ברוב של 76.5% על סטייסי אוונס בבחירות המקדימות לתפקיד בג'ורג'יה וקיבלה לא פחות מ-423 אלף קולות, לעומת 130 אלף בלבד של יריבתה. המועמד הרפובליקני שיתמודד מולה ייקבע ב-24 ביולי ויהיה המנצח מבין סגן המושל קייסי קיגל ומזכיר המדינה המקומי בריאן קמפ.


יש לציין כי בבחירות לנשיאות זכה המועמד הרפובליקני דונלד טראפמ ל-51% מקולות המצביעים בג'ורג'יה לעומת 46% למועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון וקטף את כל 16 האלקטורים של המדינה הדרומית. ג'ורג'יה, בה ניצחו המועמדים הרפובליקנים לנשיאות מאז 1992, מעולם לא בחרה אישה לתפקיד המושלת.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE