הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הולכים על ביצים: אכילה של ביצה אחת ביום יכולה להפחית את הסיכון למחלת לב
נמצא קשר בין צריכה ברמה בינונית של ביצים - עד ביצה אחת ביום - לבין סיכון נמוך יותר באופן משמעותי למחלות לב וכלי דם, ושאינו תלוי במידה רבה בגורמי סיכון אחרים

אכילת ביצה אחת ביום יכולה לסייע להפחית באופן משמעותי את הסיכון למחלות לב וכלי דם. כך עולה ממחקר חדש של חוקרים סינים. המחקר, שפורסם בכתב העת Heart, בוצע בהשתתפות של יותר מ-500,000 אנשים בסין בין שנת 2004 לשנת 2008. במהלך המחקר נבחנו הרגלי צריכת הביצים של המשתתפים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביצה ביום והסיכון למחלות לב וכלי דם יורד

המחקר בראשות חוקרים ממרכז הבריאות למדעי הבריאות של אוניברסיטת פקין, צומצם לאחר מכן לאנשים שלא לקו בעבר בסרטן, במחלות לב, במחלות כלי דם או בסוכרת.

התוצאות הצביעו על כך, שאנשים שצרכו ביצה אחת ביום נשאו סיכון נמוך יותר למחלות לב, למחלות כלי דם ולשבץ, בהשוואה לאלה שלא אכלו ביצים כלל. בקרב מבוגרים סינים, נמצא קשר בין צריכה ברמה בינונית של ביצים, עם עד ביצה אחת ביום, לבין סיכון נמוך יותר באופן משמעותי למחלות לב וכלי דם, ושאינו תלוי במידה רבה בגורמי סיכון אחרים.

המחקר לא בדק סיכונים בריאותיים הקשורים לאנשים שאוכלים יותר מביצה אחת ביום.

לאורך שנים, נתפשו ביצים כמזיקות לבריאות, על רקע החשש שצריכתן עלולה להעלות את רמת הכולסטרול. עם זאת, לעתים קרובות המליצו מומחים על אכילת ביצים, משום שהן משמשות מקור לחלבון ולמרכיבים מזינים אחרים, כגון ויטמינים D ו-K כמו גם לחומצות שומן אומגה 3.

בשנת 2015, עדכן פאנל של מומחים, המייעצים לממשל בנושאי תזונה, את ההנחיות התזונתיות שלו כך שיוסרו ההגבלות היומיות על הכולסטרול התזונתי, כולל ביצים. המהלך מצביע על כך שמקורות תזונתיים לא ממש משפיעים על רמת הכולסטרול בדם.


ביצים משמשות מקור לחלבון ולמרכיבים מזינים אחרים, כגון ויטמינים D ו-K כמו גם לחומצות שומן אומגה 3

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE