הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שערוריית הגינקולוג: נשיא אוניברסיטת דרום קליפורניה התפטר
פרישתו של מקס ניקיאס מגיעה בעקבות טענות לפיהן USC טייחה את הטענות על התנהגות מינית בלתי הולמת מצד הגינקולוג ג'ורג' טינדאל, שעבד במוסד 30 שנה

נשיא אוניברסיטת דרום קליפורניה מקס ניקיאס התפטר היום מתפקידו בעקבות שערוריית הגינקולוג של האוניברסיטה, ג'ורג' טינדאל, שמואשם בהתנהגות מינית בלתי הולמת במשך עשרות שנים. נשיא חבר הנאמנים ריק קארוסו הודיע כי "הסכמנו להתחיל העברה מסודרת של התפקיד ותהליך של בחירת נשיא חדש". עם זאת, הוא לא מסר מתי ניקיאס יעזוב. כזכור, בתחילת השבוע ספג ניקיאס קריאות בוז במהלך טקס סיום של בוגרי האוניברסיטה בו נאם. הטענות כלפי האוניברסיטה הן שהיא ידעה על התנהגותו של טינדאל, שעבד במקום במשך 30 שנה, ואפשרה זאת בשתיקתה. כ-200 אנשי סגל ורקטורים דרשו את התפטרותו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניקיאס בטקס הסיום בו ספג קריאות בוז בתחילת השבוע. עדיין לא ברור מתי יסיים את תפקידו. צילום: Richard Vogel/Associated Press


כאמור, ד"ר ג'ורג' טינדאל עבד במוסד האקדמי במשך כ-30 שנה. החל משנות האלפיים המוקדמות החלו להגיע תלונות על התנהגות לא הולמת בעליל. למרות זאת, הוא הושעה רק ביוני 2016. בתחילת השבוע הגישו חמש נשים תביעות אזרחיות נגד אוניברסיטת USC בלוס אנג'לס, בטענה שטינדאל תקף אותן מינית במסווה של טיפול רפואי, וכי האוניברסיטה התעלמה מתלונות של עובדי המרפאה בנוגע להתנהגותו של הרופא.


אישה אחת טענה שד"ר טינדאל דחף את ידו במלואה, ללא כפפה, לתוך הנרתיק שלה במהלך בדיקה ב-2003, בעודו מעיר הערות גסות על איבר המין שלה. אישה אחרת, שהגישה את תלונתה במסגרת אותה תביעה, אומרת שד"ר טינדאל חפן את שדיה במהלך ביקור ב-2008 וכי מאוחר יותר שיקר לה באמרו ש"סביר להניח שיש לה איידס". אישה שלישית מספרת בכתב התביעה שטינדאל העביר את אצבעותיו, ללא כפפה עליהם, על פני גופה העירום והתבונן בה במבט מלא זימה במהלך מה שאמור היה להיות בדיקת עור.  


ד"ר טינדאל. בראיון עמו טען: "מעולם לא היה לי דחף מיני". צילום: USC


בין ארבע המתלוננות בתביעה הראשונה נמצאת גם ויוה סימנסקי, בת 30, הטוענת כי טינדאל פגע בה מינית במהלך ביקור רפואי אצלו בינואר 2014 - דבר שהבינה רק לאחר שקראה את תחקיר הלוס אנג'לס טיימס שפירט את התלונות שאפפו את התנהלותו של טינדאל במשך שנים רבות. "אנחנו חייבות להשמיע כאן הצהרה שעלינו לשנות את ההתנהלות שלנו", אמרה סימנסקי, שמארגנת הפגנה בקמפוס ב-10 ביוני, בדרישה ללקיחת אחריות מצד מנהלי האוניברסיטה.


בתביעה השנייה, אישה חמישית, שסיימה את לימודיה בבית הספר למשפטים של USC ב-2016, מספרת שטינדאל הכניס את אצבעותיו לתוכה בתחילתה של בדיקת אגן וציין כי שרירי הנרתיק שלה "הדוקים". לדברי עורך דינה, דייויד רינג, "במבט לאחור היא חושבת - 'אני לא בטוחה שהייתה סיבה שהוא יעשה את זה'". שתי התביעות מציינות כי רבות מהנפגעות לא זיהו את מה שנעשה להן כתקיפה מינית, עד שהתפרסמו תלונות אחרות. מאז החלה הפרשה להתפרסם, מאות בוגרות של USC התקשרו לקו החם של המכללה וסיפרו על חוויות דומות עם הרופא המפוקפק.


אחת המתלוננות, ויוה סימנקה. מנהלי המוסד לא דיווחו על התנהגות הרופא. צילום: פרנסין אור, ל.א טיימס


את תגובתו של טינדאל בן ה-71 לתביעות לא ניתן היה להשיג, אולם בראיונות קודמים לל.א. טיימס תיאר הרופא את בדיקותיו כיסודיות וראויות, והוסיף כי דיון כן ופתוח על חיי המין היה חלק מדרכו לטפל בנשים הצעירות שלמדו ב-USC. "מעולם לא היה לי שום דחף מיני" כלפי המטופלות, אמר. טינדאל הושעה רק ביוני 2016, לאחר שאחות אחראית בשם סינדי גילברט, שראתה כי מנהלי המרפאה אינה לוקחים את התלונות נגדו ברצינות, ויווחה עליו למרכז החירום לאונס של הקמפוס. הוא הושעה בתשלום למשך קרוב לשנה והורחק מן המרפאה בזמן שהתנהלה חקירה פנימית. החקירה קבעה כי בדיקות האגן שלו חרגו מטיפול רפואי מקובל והגיעו לכדי הטרדה מינית של המטופלות.

USC הגיעה להסכם סודי עם טינדאל בקיץ שעבר ואפשרה לו לפרוש עם פיצויים בסכום שלא נחשף. מנהלי המוסד החינוכי לא דיווחו עליו למועצה לרישוי מקצועות הרפואה של המדינה, המטפלת בתלונות נגד רופאים סוררים. האוניברסיטה הודתה שאי-הדיווח היה שגוי, והודיעה שהגישה דיווח מאוחר במרץ האחרון.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE