הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ הבטיח לעובדי תעשיית הרכב שמצבם ישתפר עם הטלת מכסי המגן על מכוניות. אבל לא בטוח שיש להם סיבה לשמוח
בזמן שחברות הרכב המקומיות לא עומדות בתחרות ורואות רכבים מיובאים כובשים את הלב והכבישים של האמריקאים, טראמפ מבטיח לעזור עם מכסי מגן. המומחים חושבים שזאת לא הדרך לעזור ליצרני הרכב בארה"ב

המטרה של מכסי המגן על יבוא כלי רכב שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתכוון להטיל היא לסייע לכלכלה המקומית. זה אמור להקטין את התלות בייבוא ולהביא ליצירת מקומות עבודה חדשים בתעשיית הרכב האמריקאית שמקרטעת בשנים האחרונות מול התחרות מחו"ל. שבוע שעבר צייץ הנשיא לעובדי חברות הרכב: "עשרות שנים שהפסדתם את העבודות שלכם למדינות אחרות. חיכיתם מספיק".

אבל האם היוזמה הזאת באמת תעזור להציל את אחת התעשיות הוותיקות במדינה? מומחים טוענים כי המכס יגרום לצרכנים לשלם מחיר גבוה יותר על מבחר קטן יותר של מכוניות ולא יסייע באמת ליצרניות המקומיות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הצרכן ישלם יותר


הדבר הראשון שצריך לשים לב אליו הוא לעובדה שהמכסים האלה לא יחולו על כלי רכב המיובאים מקנדה ומקסיקו, מאחר והן מוחרגות ממכסי המגן במסגרת הסכם NAFTA. שתי המדיניות האלה הן היצואניות הגדולות ביותר של מכוניות וחלקי מכוניות לארצות הברית.


שאר היצרנים שמוכרים לשוק האמריקאי - באסיה ואירופה- מתמקדים בעיקר שתי קטגוריות: רכבי יוקרה מסוג סדאן ורכבים קטנים וחסכוניים.במקרה של מכוניות קטנות, סביר שהיבוא יעלם כמעט לגמרי, מכיוון שהיתרון המרכזי של מכוניות מהסוג הזה הוא מחירן הצנוע ומכסי מגן יקפיצו את התעריפים. 


מאחר ופורד וג'נרל מוטורס החליטו אסטרטגית לנטוש את השוק הזה ולהתמקד בדגמים פופולריים יותר, המשמעות לצרכן האמריקאי היא מחיקת קטגוריית רכב שלמה. כך שבסופו של דבר מי שיוכל להרשות לעצמו, יאלץ לשלם יותר על רכב שהוא גדול מדי עבורו ולא מתאים לצרכיו. אחרים יאלצו פשוט לוותר על רכישת מכונית.


מצד שני, ישנו סיכוי נמוך שיצרניות זרות יחליטו להעביר את הייצור לשטחי ארצות הברית. אנליסטים מתחום הרכב מסבירים שקצב הייצור במתקנים הקיימים באמריקה קבוע. "לא ניתן לייתר פתאום פי 2 מכוניות על פס יצור אחד ולבנות מפעלים חדשים לוקח שנים רבות"' מסבירה האנליסטית רבקה לינדלנד. 


ומה לגבי שוק היוקרה? שם אמנם יש שחקניות אמריקאיות רבות, אבל דווקא בשוק הזה, המכס לא אמור לשנות. אנליסטית הרכב מישל קרבס טוענת כי "עבור אנשים שרכושים רכבי יוקרה, הכסף לא משחק תפקיד". כך שגם כאן, נראה שהתעשייה המקומית לא תצליח לנצח את התחרות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE