הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
500 שוטרים וסוכנים פדרליים פשטו על בתי הכלא המחוזיים בקליפורניה בנסיון להפיל את המאפיה המקסיקנית האלימה
חברי המאפיה שלטו בבתי הסוהר בקליפורניה, הורו על חיסולים, תקפו אסירים והבריחו סמים לתוך כותלי הכלא. האף.בי.איי: "מדובר בכנופיית הכנופיות"

האף.בי.איי שם על הכוונת שלו את המאפיה המקסיקנית שפועלות בבתי הכלא בלוס אנג'לס והנחית עליה מכה קשה במיוחד: כתבי אישום חמורים הוגשו נגד יותר מ-80 מחברי המאפיה, שהיא למעשה איחוד של כנופיות מקסיקניות שונות. לפי גורם בבולשת, רובם מואשמים בהברחת סמים לבתי הסוהר ובסחיטה באיומים של אסירים אחרים. 

35 מהנאשמים כבר מרצים עונש מאסר ונמצאים כעת בבתי הכלא ו-32 נוספים נעצרו במסגרת מבצע האכיפה הזה, שהתקיים ביום רביעי במספר מוקדים שונים. 16 עבריינים נוספים נמצאים כעת בסטטוס נמלטים, ובאף.בי.איי מעריכים כי הם חמושים ומסוכנים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יותר מ-500 סוכנים ושוטרים השתתפו במבצע


על מנת לשמור על חשאיות המבצע, עם הינתן הפקודה, יצאו סוכנים פדרליים וכוחות שיטור מקומיים לחלק את כתבי האישום בלוס אנג'לס, סן ברנדינו וסן דייגו. סך הכל 500 אנשי אכיפת חוק לקחו במבצע המורכב.


לפי בכיר באף.בי.איי, מטרת הפשיטה היתה לשים סוף לדומיננטיות של המאפיה המקסיקנית בבתי הכלא המחוזיים ברחבי קליפורניה. לדבריו, מדובר ב"כנופיה של כנופיות" ששולטת לא רק בבתי הכלא, אלא גם בכמה כנופיות שפועלות בערים שונות בדרום קליפורניה. הקבוצה הזאת ידועה לשמצה גם בזכות השימוש שהיא עושה בנשים - קרובות משפחה ובנות זוג של חברי הכנופיה - כדי לבצע את הפשעים. 


דרכי הפעולה של הנאשמים היו אלימות במיוחד: הם "הזמינו" תקיפות בתוך כותלי הכלא ומחוצה לו, הבריחו סמים לתוך בתי הסוהר ואף גבו מס מהאסירים שהפיצו את החומרים האסורים. לפי כתבי האישום, מנהיגי המאפיה הורו על חיסולים ותקיפות של מי שהיו חשודים בשיתוף פעולה עם סוהרים ורשויות החוק. גם מי שלא שיתפו פעולה עם הכנופיה או התחצפו לראשיה הותקפו ובכמה מקרים גם נרצחו.


רשימת סעיפי האישום נגד כל חברי המאפיה ארוכה במיוחד, והיא כוללת גם סחר בבני אדם, חטיפה, הלבנת כספים, גניבת זהות וחטיפת רכבים. 

71% לא
29% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE