הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר חדש חשף את משך הזמן הדרוש למכונית שנצבת בשמש להגיע לטמפרטורה שתהרוג ילד
על פי המחקר, לרכבי מיניוואן נדרש הזמן הארוך ביותר על מנת להתחמם ולמכוניות הקטנות נדרש הזמן הקצר ביותר. אך בממוצע, הטמפרטורה בתוך הרכב לאחר שעה בשמש הגיעה ל-116 מעלות פרנהייט

בעשור האחרון, מתו קרוב ל-750 ילדים לאחר שנשארו במכונית חמה. מחקר חדש מצביע על כמה מהר זה יכול לקרות. ביום חם, מכונית חונה באור שמש ישיר עשויה להגיע לטמפרטורות מסוכנות שעלולות להרוג ילד בתוך שעה בערך. כך עולה ממאמר שפורסם בכתב העת טמפרטורה. גם אם הרכב חונה באזור מוצל הוא עדיין יכול להתחמם לרמות מסוכנות בתוך כשעתיים. כך קובע המחקר.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המחקר מדגיש עד כמה חשוב להקפיד שלא להשאיר ילדים ללא השגחה ברכב

ילדים רגישים במיוחד למכות חום. טמפרטורת הליבה שלהם עולה מהר יותר מזו של המבוגרים, וגופם מיומן פחות בצינון עצמאי. ילדים יכולים להיות מסוגלים לשלוט בסביבתם או לעזוב אותה במקרה חירום. לצורך המחקר, החוקרים הניחו כי כשהטמפרטורה מגיעה ל-104 מעלות פרנהייט ומעלה, הפעוט נמצא בסיכון לפגיעה הקשורה בחום קיצוני, שמתרחשת כשהגוף לא מסוגל לווסת את הטמפרטורה שלו, מצב שעלול להוביל לקריסת מערכות, לנזק מוחי ולמוות.

על מנת לקבוע כמה זמן דרוש לרכב להתחמם לטמפרטורה המסוכנת, החנו החוקרים שלושה זוגות של מכוניות זהות, שתי מכוניות משפחתיות כסופות, שתי מכוניות קטנות כסופות ושני מיניוואנים לבנים. הרכבים חנו באזורים שטופי שמש ומוצלים של מגרש חניה בטמפה, אריזונה, מספר פעמים במהלך החודשים יוני ויולי, 2014. החוקרים מדדו את שינויי הטמפרטורה בתוך המכוניות והשוו את התוצאות לחישוב האופן בו טמפרטורות גבוהות כאלה ישפיעו על גופו של ילד בן שנתיים.

מכונית החונה באור שמש ישיר עשויה להגיע לטמפרטורות מסוכנות שעלולות להרוג ילד בתוך שעה בערך

החוקרים מצאו, כי לרכבי מיניוואן נדרש הזמן הארוך ביותר על מנת להתחמם ולמכוניות הקטנות נדרש הזמן הקצר ביותר. אך בממוצע, הטמפרטורה בתוך הרכב לאחר שעה בשמש הגיעה ל-116 מעלות פרנהייט; אזורי לוח המחוונים, המושבים וההגה היו חמים יותר. לאחר שעה בצל, נרשמה בפנים המכונית טמפרטורה ממוצעת של 100 מעלות. לדברי החוקרים, טמפרטורת הגוף הפנימית של הילד יכולה להגיע לרמה מסוכנת כעבור כשעה במכונית החונה בשמש, וכעבור כשעתיים במכונית החונה בצל.

המחקר מדגיש עד כמה חשוב להקפיד שלא להשאיר ילדים ללא השגחה ברכב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE