הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשד לטרור בבלגיה: חמוש צעק "אללה אכבר" ורצח שלושה בני אדם ביריות לפני שנורה למוות
במהלך האירוע במרכז העיר לייז' שבמזרח המדינה הצליח היורה לקחת אישה כבת ערובה. שני שוטרים ועובר אורח נהרגו, שני שוטרים אחרים נפצעו. הרשויות פתחו בחקירת האירוע

אדם חמוש ירה והרג שני שוטרים ועובר אורח בבלגיה היום (שלישי), בטרם נורה למוות. האירוע התרחש במרכז העיר לייז' שבמזרח המדינה. הרשויות במקום הודיעו כי לא נפסלת האפשרות שמדובר באירוע טרור.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שוטרים בזירת האירוע תופסים מחסה מפני היורה


העיתון הבלגי "לה ליבר בלז'יק" ציטט מקור משטרתי שאמר כי היורה צעק "אללה אכבר", וכי החקירה בוחנת אם המניע היה מעשה טרור.

היורה לקח אישה כבת ערובה בשלב מסוים במתקפה, כך הודיעו כלי התקשורת המקומיים.

המרכז הלאומי למלחמה בטרור, שלדברי שר הפנים ז'אן ז'מבון מפקח על האירוע, אמר כי לא ניתן לשלול כי מדובר באירוע טרור, למרות שהחקירה בוחנת גם אפשרויות אחרות.

",טרור הוא אחת השאלות שעל השולחן, אבל נכון לעכשיו, כל האפשרויות פתוחות", אמר דובר של המרכז הבלגי ללוחמה בטרור.

סוכנות הידיעות בלגה דיווחה כי שני שוטרים אחרים נפצעו באירוע. דובר של משרד התובע בלייז' אישר כי שני שוטרים נורו למוות וכי היורה "נוטרל". עם זאת, הדובר לא יכל לאשר פרטים נוספים.

ברשתות החברתיות הופצו תמונות מזירת האירוע ובה נראים עוברי אורח נמלטים למקום מחסה במרכז העיר. בסרטונים שהופצו ניתן לשמוע יריות וסירנות ברקע.

לייז', עיר תעשייתית הקרובה לגבול עם גרמניה, נמצאת באזור דובר צרפתית. העיר חוותה אירוע ירי בשנת 2011, אז אדם אחד הרג ארבעה בני אדם ופצע יותר ממאה בטרם ירה בעצמו.

בלגיה נמצאת בכוננות גבוהה מאז שתא של דאעש בבריסל הבירה היה מעורב בפיגועי הטרור בפריז בשנת 2015. באותם פיגועים נהרגו 130 בני אדם. בשנת 2016 ביצע הארגון פיגוע בבריסל ובו נהרגו 32 בני אדם בשנת 2016.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE