הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סבב הלחימה הכבד ביותר בין ישראל לעזה מאז צוק איתן
התלקחות בגבול עזה לאחר שחיל האוויר הגיב על מטח רקטות בשעות הבוקר המוקדמות, שאחת מהן פגעה בגן ילדי. בין היעדים שנפגעו: מנהרה התקפית שחדרה קילומטר לתוך שטח ישראל. אחת הרקטות העזתיות פגעה במתקן של חברת החשמל והשביתה את הזרם לרצועה. דובר צה"ל: תגובת חיל האוויר תלך ותתגבר

צה"ל הפציץ הבוקר (שלישי) מנהרה התקפית של הג'יהאד האיסלאמי, שעברה משטח רצועת עזה לתוך מצרים ואז חדרה למרחק 900 מטרים אל תוך שטח ישראל. מהלך זה הגיע לאחר מטח של רקטות לעבר שטח ישראל הבוקר, שתגובת ישראל עליו הציתה את ההתלקחות הקשה ביותר בין ישראל לארגוני הטרור ברצועת עזה מאז מבצע צוק איתן ב-2014.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"מי שעוסק בטרור מסכן את עצמו". הפצצות חיל האוויר בעזה היום (צילום: BBC)



למעלה מחמישים רקטות נורו משטח הרצועה לתוך שטח ישראל, כשמחציתם מיורטים בידי מערכת כיפת ברזל והיתר נופלים בשטחים פתוחים - למעט רקטה אחת, במטח הראשוני שהצית את כל ההסלמה, שנפלה בשטח גן ילדים במועצה האזורית אשכול. למרבה המזל, הדבר קרה בשעה מוקדמת מכדי שילדים יהיו במקום.

שלושה ישראלים נפגעו מרסיסים בזמן ששהו בשטחים פתוחים בהם נפלו רקטות, אדם אחד נפגע בעת שמיהר למרחב המוגן בעקבות אזעקת צבע אדום ועוד מספר אנשים לקו בחרדה. בנוסף נפגעו שלושה חיילים, שניים קל ואחד בינוני. אחת הרקטות שנורו לעבר ישראל פגעה במתקן של חברת החשמל לישראל, המספק חשמל לרצועה. כתוצאה מהירי הופסקה פעילות המתקן, ורוב רצועת עזה תהיה בלי חשמל עד מחר לפחות.

בתגובה לירי ביצע חיל האוויר עשרות גיחות נגד שבעה יעדים של חמאס והג'יהאד האיסלאמי ברצועה, בעוד תושבי אזור עוטף עזה נמצאים מאז שעות הצהריים ספונים בבתיהם, בהתאם להוראת פיקוד העורף שלא להתרחק יותר מ-15 שניות מן המרחב המוגן.

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר בראיון לאמנון סופר ומנדי ריזל ברדיו 101.5 כי הן ירי הרקטות על ישראל והן תגובת חיל האוויר היו הכבדות ביותר מאז מבצע צוק איתן, וכי חילופי האש יילכו ויתעצמו במהלך השעות הקרובות. "על ראשי חמאס לדעת שמי שעוסק בטרור מסכן את עצמו" אמר מנליס, והוסיף כי בערב יפרסם משרדו הנחיות ברורות יותר לתושבים. הערב גם יכנס ראש הממשלה את ראשי מערכת הביטחון לדיון בהמשך התגובה.

שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה, גינה את ירי הפצמ"רים. "אני יודע שהקהילות בדרום בעלות חוסן נפשי, ועם זאת, התקפות חסרות הבחנה אינן מקובלות עלינו לחלוטין ואנו מגנים אותן", כתב בטוויטר. שליח נשיא ארה"ב לאזור, ג'ייסון גרינבלט, גינה גם הוא בתוקף את הירי על גן הילדים. נתעב! ירי מרגמות מעזה לעבר גן ילדים וקהילה. חמאס נכשל - כל שיש לו להציע זה טרור. הפלסטינים בעזה צריכים מנהיגים אמיתיים שיעבדו על הבעיות האמיתיות שלהם - מים, כלכלה ועוד הרבה כל-כך". 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE