הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל מיזורי שהסתבך בפרשיית אלימות מינית הודיע על התפטרות
אריק גרייטנס ממשיך לטעון שלא עבר על שום חוק ושלא מגיע לו היחס הזה, אבל דו"ח של בית המחוקקים במדינה, בו יש למפלגתו רוב, דווקא מצא ראיות לכאורה שהוא כפה את עצמו על אישה שרצתה לסיים את הקשר עמו, הכה אותה, וצילם את יחסי המין למטרות סחיטה. בנוסף, גרייטנס מואשם בשימוש לרעה ברשימת תורמים לצדקה

מושל מיזורי המסובך בהאשמות של תקיפה מינית, אריק גרייטנס, הודיע היום (שלישי) כי יפרוש מתפקידו על רקע השערוריות הרבות האופפות אותו. המושל הרפובליקני מתמודד הן עם פרשיית המין והן בהאשמות כי ניצל לרעה רשימת תורמים לצדקה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משוכנע שיש לו "סיפור מעורר גאווה" לספר לילדים. גרייטנס (צילום: KRCG TV)



במסיבת העיתונאים שכינס כדי להודיע על התפטרותו לא הודה גרייטנס בעבירה כלשהי על החוק. הוא אמר ש"על אף שאינני מושלם ... לא עברתי על שום חוק, ולא ביצעתי כל עבירה המצדיקה את היחס הזה". עם זאת, הוא הודה כי השאלות עמהן הוא מתמודד הפכו לוחצות מכדי שימשיך לעמוד בראש המדינה.

"הפרשה הזו תוכננה להפעיל מידה עצומה של לחץ על משפחתי", אמר. "מיליונים בשכר טרחה משפטי, התקפות אישיות בלתי פוסקות שנועדו לגרום נזק מירבי למשפחתי וחבריי, הטרדה משפטית של עמיתים, חברים ועובדי קמפיין וברור שמבחינת הכוחות המתנגדים לנו, אין לדבר סוף הנראה לעין. אינני יכול להתיר לכוחות הללו להמשיך לגרום כאב וקשיים לאנשים שאני אוהב". התפטרותו של גרייטנס תיכנס לתוקפה ביום שישי בשעה חמש בערב, שעון מקומי.

בחודש שעבר פרסמה ועדה של בית הנבחרים של מיזורי דו"ח בו מתואר כיצד גרייטנס כפי יחסי מין על אישה עמה קיים מערכת יחסים מחוץ לנישואין, תקף אותה באלימות וצילם את יחסי המין בכדי לסחוט אותה. גרייטנס תיאר את הדו"ח כ"זבל רכילות של צהובונים שמבוסס על שקרים וכזבים".

בסוף חודש אפריל השנה הוגש נגד גרייטנס כתב אישום פלילי על חדירה בלתי מורשית למחשב בנוגע לשימוש הבלתי חוקי לכאורה שעשה הקמפיין שלו ברשימת תורמים לארגון צדקה. בתחילת מאי הכריזו מחוקקי מיזורי על כוונתם לכנס מושב מיוחד של הרשות המחוקקת במדינה על מנת לדון בצעדים משמעתיים אפשריים נגד המושל.

"הגיע הזמן לטפל בפצועים ולדאוג לאלה הזקוקים לנו יותר מכל", אמר גרייטנס. "אז לעת עתה, הבה נרד משדה הקרב בראשים מורמים. יש לנו סיפור טוב ומעורר גאווה לספר לילדינו. הבה נאהב אותם ואחד את השני בכל יום", סיכם גרייטנס את נאומו המוכן, וסירב לענות לשאלות הכתבים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE