הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארקדי בבצ'נקו, מתנגד לקרמלין ש"נרצח" אמש - הופיע חי ובריא במסיבת עיתונאים
הכתבים התכנסו כדי לשמוע דיווח של ראשי המשטרה על ההתקדמות בחקירת רציחתו של העיתונאי הרוסי, שקנה לו שם כאויב מושבע של משטר פוטין, שהיה החשוד העיקרי בפשע הנועז, לכאורה. במקום זאת הופיע הקורבן בעצמו, חי ושלם, והסביר שהכל היה מבצע עוקץ, שנועד לתפוס את אלה שבאמת רוצים במותו. אפילו לאשתו לא סיפר

ארקדי בבצ'נקו, העיתונאי הרוסי שעל פי הדיווחים נרצח אמש בקייב, הופיע היום (רביעי) במסיבת עיתונאים בבירה האוקראינית, בריא ושלם. רגע אחד עמדו כתבים מכל העולם והמתינו לעדכונים בנוגע לרציחתו של האיש, שנודע כמבקר חריף במיוחד של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ושרציחתו יוחסה מיד למערך הסוכנים והמתנקשים של הקרמלין. רגע לאחר מכן הופיע ה"נרצח" בכבודו ובעצמו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מת... וחי. ארקדי בבצ'נקו (צילום: BBC)



בעוד הכתבים מנסים להבין מה הולך כאן, הסביר להם ואסילי גריטסאק, ראש שירותי הביטחון האוקראיניים, כי ארגונו הוא שזייף את רציחתו של העיתונאי - על מנת ללכוד את אלה שהתכוונו לעשות זאת באמת.

אתמול (שלישי) הודיעה משטרת אוקראינה כי בבצ'נקו, מבקר חריף של הקרמלין וכתב מלחמות ותיק בתקשורת הרוסית, נורה בגבו שלוש פעמים בעת שעזב את דירתו כדי לקנות לחם. התקשורת העולמית פרסמה את שנאמר לה על ידי "בכיר בממשלת אוקראינה" - שבבצ'נקו בן ה-41 מת מפצעיו באמבולנס, בדרכו לבית החולים.

אולם היום הציגו הרשויות את בבצ'נקו החי והודיעו כי ביימו את מותו כחלק מחקירה בנוגע לאיומים על חייו של מתנגד המשטר הרוסי, בתוכנית שנהגתה לפני יותר מחודש. לדברי המשטרה, ה"עוקץ" המתוחכם הניב בינתיים מעצר אחד.

בשיחה עם העיתונאים ההמומים התנצל בבצ'נקו ואמר "נאלצתי לקבור חברים ועמיתים פעמים רבות, ואני מכיר את התחושה המחליאה". מסתבר שהעיתונאי הוכיח את הדיסקרטיות שלו (חדשות טובות למקורות חשאיים), בכך שלא סיפר על המזימה אפילו לבני משפחתו הקרובים ביותר. "התנצלות מיוחדת לאשתי, אולצ'קה, לא היתה ברירה אחרת. המבצע תוכנן במשך חודשיים".


"למה ישר להאשים?" פוטין (צילום: אלכסיי ניקולסקי, AFP)



דוברי ממשלת רוסיה הכחישו מאז פרסום הידיעות על "רציחתו" של בבצ'נקו שידם לא היתה במעל - ולשם שינוי הוכחו כדוברי אמת לאמיתה. דוברי המשטרה ושירותי הביטחון טרם הסבירו איך זיוף מותו של בבצ'נקו הביא למעצר החשוד. בבצ'נקו נאלץ להימלט מרוסיה ב-2007 לאחר שקיבל איומים בעקבות פוסט באחת הרשתות החברתיות. מספר עיתונאים ומתנגדי משטר פוטין אחרים נרצחו בקייב בשנים האחרונות, ורציחותיהם טרם פוענחו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE