הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא ביקש מרוזנסטין: תמליץ לפטר את קומי בגלל חקירת רוסיה - כך עולה ממסמך שהעביר מקייב למולר
הנקמה של סגן ראש האף.בי.איי הגיעה: מקייב, שפוטר יומיים לפני שעמד לפרוש, העביר לחוקר המיוחד מולר תיעוד של שיחה עם רוד רוזנסטין בה טען: "טראמפ רצה לפטר את קומי בגלל חקירת רוסיה"

סגן ראש האף.בי.איי אנדרו מקייב פוטר בבושת פנים על ידי הנשיא טראמפ לפני כחודשיים, אבל הוא לא עבר על כך בשתיקה: מקייב  שמר רשימות והערות שכתב על התהליך שקדם לפיטוריו של ראש האף.בי.איי קומי ועכשיו מתברר כי המסמכים האלו מצאו את דרכם לידי חוקר המיוחד רוברט מולר. המידע שמופיע בהם מעיד כי טראמפ רצה שחקירת רוסיה תהיה הסיבה שתצדיק את הדחתו של קומי. 

המזכר שכתב מתאר שיחה שקיים מקייב עם סגן התובע הכללי רוד רוזנסטין. רוזנסטין היה אחראי, בין היתר, על הכנת המסמך שהממליץ על סיום תפקידו של קומי כמפקד האף.בי.איי. לפי מקייב, רוזנסטין סיפר כי טראמפ ביקש ממנו לציין בהמלצתו את חקירת רוסיה, כאחד הגורמים שמצדיקים את הדחת קומי. השיחה התקיימה לפני שההמלצה של רוזנסטין הוגשה. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מקייב. זמן לנקמה

למרות הכל, דרישתו של טראמפ לא התקבלה. בסופו של דבר כתב סגן התובע הכללי כי יש להדיח את ראש האף.בי.איי מתפקידו בשל התנהלותו בחקירת פרשת האימיילים של הילארי קלינטון - מהלך שיש הטוענים כי סייע לטראמפ לנצח בבחירות. המילה רוסיה לא הוזכרה בדו"ח.


לאחר הפיטורים של ראש האף.בי.איי קומי בחודש מאי 2017, שימש מקייב כראש הארגון בפועל. זמן קצר לאחר מכן החליט סגן התובע הכללי רוזנסטין למנות את החוקר המיוחד רוברט מולר לפקח על חקירת רוסיה. בין היתר בודק כעת הצוות של מולר גם את המהלכים שהובילו להדחתו של קומי. 


סגן התובע הכללי רוד רוזנסטין


זמן קצר לאחר שמקייב נאלץ לעזוב את תפקידו, צייץ הנשיא טראמפ כי הוא בילה מעט מאד זמן בחברת מקייב ושהוא מעולם לא ראה אותו כותב הערות. "האם אפשר לקרוא למזכרים של קומי ומקייב פייק מזכרים?" שאל הנשיא בציוץ.


כזכור, ההודעה על פיטוריו של מקייב הגיעה בחודש מארס, יומיים בלבד לפני יום הולדתו ה-50 ופרישתו המתוכננת של שסגן ראש האף.בי.איי. המהלך המתוקשר הזה הביא לכך שמקייב לא סיים את שירותו כנדרש ונאלץ לוותר על הפנסיה שלו ועוד הטבות כלכליות. מיד עם פיטוריו עלו הערכות כי בידיו חומרים המזיקים לטראמפ וכי הוא ינסה להעבירם לידי צוות החקירה המיוחד של מולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE