הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב תטיל וטו באו"ם על הצעת כוויית לשלוח כוח להגנת הפלסטינים: "זו פשיטת רגל מוסרית"
השגרירה האמריקאית בארגון ניקי היילי הודיעה כי היא "ללא ספק" תחסום במועצת הביטחון את ההצעה, שהוגשה בשם מדינות ערב. כוויית קראה לבחון הקמת "מנגנון הגנה בינלאומי" לתושבי רצועת עזה. לפני כשבועיים הציעה לשלוח כוח או"ם להגנה על הפלסטינים ברצועה

ארצות הברית הודיעה כי תטיל וטו "ללא ספק" בהצבעה שתיערך במועצת הביטחון של האו"ם על הצעת כוויית להגנה על הפלסטינים ברצועת עזה. ההצבעה על ההצעה, שהוגשה בשמן של מדינות ערב, צפויה להתקיים היום בשעות הערב. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי. ארה"ב העלתה הצעה נגדית משלה. צילום: איי.פי


שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי ציינה כי הצעת כוויית נוקטת "גישה חד-צדדית גסה, המהווה פשיטת רגל מוסרית, שרק תגרום לערעור המאמצים המתמשכים לשלום בין הישראלים לפלסטינים". לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, ארה"ב הציעה הצעה נגדית, בה האשימה את חמאס בהסלמה האחרונה עם ישראל ודרשה מהארגון ומארגון הג'יהאד האסלאמי "לחדול מכל פעולה פרובוקטיבית, כולל לאורך גדר הגבול".


כזכור, לפני כשבועיים הציעה כוויית לאו"ם לשלוח כוח בינלאומי מטעם הארגון לצורך הגנה על תושבי רצועת עזה. זאת, לאחר שכ-120 פלסטינים נהרגו באירועי "צעדות השיבה" בחודשים האחרונים. בעקבות הרג של כ-120 מפגינים בגבול הרצועה בשבועות האחרונים. 


צעדות השיבה בגבול רצועת עזה. כ-120 פלסטינים נהרגו. צילום: רויטרס



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE