הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מפחדים שיוטל מכס על האייפון שלכם? לטים קוק יש מסר בשבילכם
על רקע הטלת מכסי המגן והדיבורים על מלחמת סחר אפשרית עולה חשש שמחירי האייפון, שמיובא לארצות הברית, יזנקו. אבל טים קוק דווקא נשאר רגוע

מכסי המגן שממשל טראמפ שוקל להטיל על סין, כמו גם המכסים על פלדה ואלומיניום, מביאים להמון תגובות בשווקים ברחבי העולם. החשש המרכזי הוא שמהלכים אלו יציתו מלחמת סחר עולמים שתביא בסופו של דבר לעליות מחירים חדות של מוצרים וסחורות רבות בארצות הברית ומחוצה לה. אבל האם זה ישפיע גם על האייפון?

אמנם יש מוצרים בסיסיים יותר וחושבים יותר לקיום היומיומי, אבל אין ספק שאפילו שינוי קל במחירי האייפון יכול לפגוע באיכות חייהם של משתמשים רבים. אז מי שמוצא עצמו מודאג מעליית מחירים של מוצרי אפל, יכול לנשום עכשיו לרווחה: מנכ"ל אפל טים קוק אומר בראיון לרשת CNN כי הוא סבור שלא יוטל מכס על מוצר הדגל של חברתו, האייפון. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טים קוק. נשאר רגוע

קוק נפגש בחודש אפריל עם הנשיא טראמפ בבית הלבן והשניים דנו בין היתר בענייני מסחר ומכסים. בראיון אמש ציין מנכ"ל אפל כי הוא "אופטימי מאוד" ומשוכנע שארצות הברית לא תסלים את מלחמת הסחר עם שאר העולם. לדבריו, "אף אחד בשום צד לא ירוויח מצעד כזה".

מצב כזה, שבו ארצות הברית נאבקת עם מדינות אחרות באמצעות הטלת מכסי מגן, יהיה הפסד לכל הצדדים. "העובדות בעניין הזה ברורות ושני הצדדים ערים לכך" הוסיף קוק.

עד כה לא היו איומים מפורשים להטיל מכס על מוצרים של אפל. אנליסטים מסבירים כי גם יוטלו מכסי מגן על רכיבים סיניים שונים, הדבר כפי הנראה לא ישפיע על האייפון - כי הוא מיובא לארצות הברית כמוצר מוגמר.

דבריו של קוק נאמרים על רקע מספר החלטות כלכליות שקיבל הנשיא בימים האחרונים: לפני שבוע הכריז הבית הלבן כי הוא מקדם מכסי מגן על סחורות מסין כעונש על גניבה והפרת זכויות יוצרים. בשישי יצאה מוושינגטון הודעה על מכסי מגן שיוטלו על פלדה ואלומיניום מקנדה, מקסיקו והאיחוד האירופי. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE