הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מלחמת הסחר עולה מדרגה: אירופה תטיל מסים על סחורה אמריקנית החל מהחודש הבא
אחרי מקסיקו וקנדה, גם האיחוד האירופי מגיב להעלאת המכסים על מתכת ואלומיניום שהטיל טראמפ ביום שישי האחרון. מסים נוספים יוטלו, אולי, בשנת 2021

האיחוד האירופי צפוי להטיל עוד מסים על סחורות המיובאות מארצות הברית כבר בחודש הבא, תוך שהוא מגביר את מתיחות המסחר הטרנסאטלנטית לאחר שוושינגטון העלתה את המכסים על ייבוא פלדה ואלומיניום ממדינות האיחוד. כך נודע היום (רביעי) במהלך מסיבת עיתונאים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סלילי מתכת במפעל בבלגיה. אירופה מעלה מדרגה בסכסוך המסחרי


חברות האיחוד העניקו תמיכה רחבה לתכנית הנציבות האירופית להטיל מס בגובה של 25 אחוזים על סחורה בשווי של יותר מ-3.3 מיליארד דולר מארצות הברית, בתגובה למה שהאיחוד רואה כפעולות לא חוקיות של ארצות הברית. שווי הסחורות שמיוצאות מאירופה לארצות הברית ועליהן הטיל ממשל טראמפ מכסים עומד על יותר מ-7.5 מיליארד דולר.

"מומחי הנציבות צפויים לפרסם את הנוהל הרלוונטי בתיאום עם מדינות חברות לפני סוף החודש, כך שהמסים החדשים יוטלו כבר בחודש הבא", אמר הנציב מארוס ספקוביץ' במהלך מסיבת העיתונאים.

התכנית של האיחוד כוללת גם העלאת מסים בגובה של 10 עד 50 אחוזים על הסחורה האמריקנית המיובאת בשנת 2021. ייתכן והמסים הנוספים יוטלו עוד קודם לכן במידה וארגון הסחר העולמי יקבע כי הצעדים של וושינגטון אינם חוקיים.

בין המוצרים האמריקניים עליהם יוטלו המסים החדשים ניתן למצוא מיץ תפוזים, בורבון, ג'ינס, אופנועים ומגוון מוצרי פלדה.

האיחוד האירופי, קנדה ומקסיקו הגיבו לאחר שהנשיא טראמפ העלה את המכסים על הסחורה שלהם ב-25 אחוזים ביום שישי האחרון.

קנדה הודיעה כי היא תטיל מכסים על סחורה אמריקנית בשווי 12.9 מיליארד דולר החל מתחילת החודש הבא. מקסיקו הטילה אתמול מכסים על מגוון מוצרים ובהם מתכת, חזיר ובורבון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE