הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוהט בארה"ב: נשברו שיאי החום בחודש מאי
הטמפרטורה הממוצעת במדינה הייתה גבוהה ב-5% מהממוצע, עובדה שסייעה לשבירת השיא. במינסוטה נרשמו 100 מעלות במועד המוקדם ביותר מאז 1934; שתי מדינות שברו את שיאי המשקעים במקביל לכך שרבע מארה"ב נמצאת במצב של בצורת. מדען אקלים בכיר: "הטבע מחלק לנו קלפים שונים מפעם"

חודש מאי היה החם ביותר בהיסטוריה של ארה"ב, כך הודיעה היום (ד') מנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי (National Oceanic and Atmospheric Administration). מעבר לכך, במהלך החודש נשברו כ-8,600 שיאי חום מקומיים ברחבי המדינה. ג'ייק קראוץ', מדען אקלים בכיר במנהל, כינה את התופעה כ"התחממות מחוף לחוף", כאשר הוא מציין את גל החום שפקד את מרכז ארה"ב. כל למשל, ב-28 במאי נרשמו 100 מעלות בעיר מיניאפוליס (מינסוטה), אחת הערים הצפוניות ביותר במדינה. מדובר במועד המוקדם ביותר אי פעם שבו מזג האוויר חוצה את רף ה-100 מעלות מאז 1934.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


ב-48 המדינות הרצופות (לא כולל את אלסקה המרוחקת ואת איי מדינת הוואי) נרשמה טמפרטורה ממוצעת של 65.4 מעלות במהלך חודש מאי, כ-5.2 מעלות מעל לממוצע. קראוץ' הסביר כי הפערים בין הממוצע לטמפרטורה בפועל הם המשך מגמת ההתחממות שנעשית בידי אדם. עם זאת, הוא גם ציין כי סופות טרופיות באוקיינוס האטלנטי ומפרץ מקסיקו גורמות לאוויר חם להגיע למרכז ומזרח ארה"ב. דיויד טיטלי, מדען אקלים באוניברסיטת פנסילבניה סטייט, הזהיר מפני כך ש"הטבע מחלק קלפים בצורה שונה לחלוטין מזו במאה ה-20".


ההצפות במרילנד תרמו לכך שנשבר שיא המשקעים


ובהקשר של משקעים, חודש מאי היה גשום באזור דרום מזרח המדינה, בעיקר בשל הסופה "אלברטו" שהכתה באזור. עובדה זו תרמה לכך שבמדינות פלורידה ומרלינד רשמו את החודש הגשום ביותר בהיסטוריה. ובמקביל לכך, כרבע מהשטח של ארה"ב נמצא כעת במצב של בצורת, בעיקר באזור דרום-מערב במדינה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE